
Óriási a tülekedés a Pepco új termékéért, mindeki akar egy ilyet otthonra
Olvass tovább...


Mutatjuk, mely termékek ára szállt el a leginkább és mennyivel kell többet költenünk idén az ajándékokra.
Az év vége közeledtével mindenki azt reméli, hogy az ünnepi időszak a békéről és a nyugalomról szól majd, a pénztárcánk fellélegezhet egy kicsit. A kormányzati kommunikáció is az infláció letöréséről és a stabilizálódó árakról szól, a valóság azonban sokkal kijózanítóbbnak tűnik. A legfrissebb adatok és kutatások szerint sokkoló árak várnak ránk a boltokban karácsonykor és hiába volt az ígéret, szinte mindenért többet kell majd fizetnünk, mint tavaly.

Olvass tovább...
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint bár az általános drágulás üteme lassul, az ünnepi bevásárláskor ez nem sokat segít: a karácsonyhoz kötődő termékek ára idén jóval magasabb, mint tavaly. Az élelmiszerek átlagosan 4 százalékkal kerülnek többe, de a valóságban ennél jóval érezhetőbb a drágulás, főleg a szezonális termékeknél.
A bejgli és a sütemények ára közel 13 százalékkal nőtt, így egy tavaly 3000 forintos bejgliért most 3400 forintot is fizethetünk. A csokoládé és a kakaó több mint 16 százalékkal drágult, ami azt jelenti, hogy egy tábla csoki ára 500-ról 580 forintra, egy doboz szaloncukoré pedig 2500-ról akár 2900 forintra emelkedett.
A reggeli kávé sem maradt ki az árhullámból: közel 15 százalékkal lett drágább, így egy 2000 forintos csomag most már 2300 forint körül mozog. A legnagyobb áremelkedést viszont a tojás produkálta, több mint 20 százalékkal. Egy tízdarabos csomagért tavaly 700 forintot fizettünk, idén már 840 forintot is elkérhetnek.

Olvass tovább...
A drágulást a vásárlási szokásaink is tükrözik. Egy friss, a Yettel által készített reprezentatív kutatás szerint megtört az elmúlt öt évben tapasztalható növekvő költési kedv. A magyar családok idén átlagosan 75 ezer forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni, ami reálértéken már kevesebb, mint a tavalyi 77 ezer forintos összeg.
Ez azt jelenti, hogy bár nominálisan hasonló összeget szánunk az ajándékokra, a magasabb árak miatt valójában kevesebb dolog kerül a fa alá.
A kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok egyre tudatosabbak: csökkent a nagyobb költést tervezők aránya és a családok 45%-a 50 ezer forint alatti kerettel számol. Sokan már novemberben elkezdik a vásárlást, hogy elkerüljék a decemberi tömeget és kifussanak a legjobb akciókat. A praktikum is előtérbe került: a legnépszerűbb ajándékok továbbra is a ruhák, játékok és elektronikai cikkek, de az élményajándékok népszerűsége visszaesett. A drágulás tehát egyértelműen arra kényszeríti a magyarokat, hogy jobban meggondolják, mire és mennyit költenek az év legszebb ünnepén.