promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Az Alza szédületes kedvezményt készít elő, tolongani fognak a tömegek, hogy részesei legyenek

Az Alza szédületes kedvezményt készít elő, tolongani fognak a tömegek, hogy részesei legyenek

Borítókép:  www.profimedia.hu/Illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Ez tényleg megrengetheti a hazai e-kereskedelemet, a konkurencia csak kapkodja a fejét.

A magyar piacon ritka, hogy egy nagy webáruház nemcsak a vásárlókat, hanem a cégeket is ennyire komolyan veszi. Az Alza.hu most olyat lépett, ami alapjaiban formálhatja át az üzleti vásárlások kultúráját. Az új Alza Üzleti Garancia+ programmal a vállalkozások is megkapják ugyanazt a védelmet, amit eddig csak a magánszemélyek élveztek.

Miért forradalmi ez?

Magyarországon a törvények szerint a jótállás és szavatosság alapvetően csak fogyasztókra vonatkozik. Ha egy vállalkozás vásárol, a garancia nem automatikus, csak akkor érvényes, ha az eladó önként vállalja. 

A cég önként kiterjesztette a garanciális feltételeket minden adószámmal rendelkező partnerre, ezzel példátlan módon kiegyenlítve a magán- és üzleti vásárlók jogait.

A rendszer egyszerűen működik. Az elállási jogot a vállalkozások is indokolás nélkül, a termék átvételétől számított harminc napon belül gyakorolhatják, függetlenül attól, hogy online vagy boltban vásároltak. A jótállás hossza a termék árától függően alakul, 24 és 36 hónap között.

Mi van még az újítás mögött?

A program nemcsak a garanciáról szól. Az Alza B2B (business to business, ami annyit tesz, hogy cégek egymás között - a szerk.) partnerei mostantól Gold, Silver és Bronze besorolást kapnak, ami különböző kedvezményeket és előnyöket biztosít a költéseik után. Emellett a vállalkozói fiókokban az árak megjelenítése is rugalmasabb lett: az ügyfelek egy kattintással válthatnak az áfás és áfa nélküli nézet között.

"Magyarországon a jótállás (garancia) és a szavatosság elsősorban fogyasztókra vonatkozik, vagyis olyan természetes személyekre, akik nem üzleti tevékenységük keretében vásárolnak terméket vagy szolgáltatást. Mi ezt a védelmet terjesztettük ki a vállalkozásokra és egyéni vállalkozókra is” - mondta Forrás Ákos, az Alza.hu ügyvezetője.

Az új rendszer egyértelmű üzenetet küld. A digitális kereskedelem nemcsak a vásárlók kényelméről szól, hanem a partnerek tisztességes kiszolgálásáról is. A lépés ráadásul időzítésében is erős, hiszen a hazai kisvállalkozások egyre tudatosabbak, és igénylik a megbízható garanciát.

Az Alza lépése példa lehet másoknak is

A kiterjesztett garancia és elállási jog nemcsak PR-fogás. Valós előny, ami növelheti a céges ügyfelek biztonságérzetét és lojalitását. Miközben más piaci szereplők szigorúan elhatárolják a B2B és B2C vásárlókat, az Alza eltörölte a határt. Ez a döntés nemcsak a kisvállalkozásoknak kedvez, hanem az egész e-kereskedelmi piacot versenyre kényszerítheti. Ha valóban ez az irány lesz az új norma, akkor az Alza most nemcsak garanciát adott - hanem új mércét állított.

Ebben a videóban egy rendkívül érdekes beszélgetést hallgathatunk meg arról, hogyan vált ennyire sikeressé az Alza:

És lám, még humoruk is van: