
A Tescóban szúrták ki Orbán Viktort, elképzelhetetlen hogyan került oda
Olvass tovább...
A Tesco fű alatt indította el legújabb titkos fegyverét, a vásárlók pedig még nem is sejtik, mi vár rájuk.
Szinte a teljes titokban, mindenféle nagyszabású bejelentés nélkül új bolthálózat jelent meg Magyarországon, amely alapjaiban rajzolhatja újra a kiskereskedelmi térképet. Bár a név - Premier - elsőre talán nem mond sokat, a háttérben az ország egyik legnagyobb szereplője, a Tesco áll. A csepeli, kísérleti jelleggel megnyitott üzlet egyfajta titkos fegyvernek tűnik a nagy riválisok, a Lidl és az Aldi ellen vívott, egyre kiélezettebb harcban.
Olvass tovább...
A csepeli üzlet egy korábbi Tesco Express helyén nyílt meg, de nem csupán egy egyszerű névváltoztatásról van szó. A Premier a Tesco jól bejáratott márkája az Egyesült Királyságban, amely a kisebb, "sarki bolt" jellegű, kényelmi üzleteket fogja össze. Ezek a boltok a helyi igényekre szabott kínálattal, barátságosabb, kevésbé "multis" hangulattal próbálják megnyerni a vásárlókat, miközben mögöttük áll a Tesco hatalmas logisztikai és beszerzési hálózata.
A Pénzcentrum megkeresésére a Tesco elismerte, hogy a csepeli bolt egy kísérlet, amellyel a brit modell lehetséges hazai bevezetését tesztelik.
"Pontosan az erős piaci verseny ösztönöz bennünket arra, hogy lehetőségeinkhez mérten fokozzuk a beruházásainkat, fejlesszük üzlethálózatunkat és (...) alacsony árakkal versenyezzünk a vásárlók hűségéért" - közölte a vállalat, egyértelműen utalva a diszkontok elleni harcra.
Olvass tovább...
Felmerül a kérdés, hogy miért van szükség egy új márkára, amikor a Tesco Express már évek óta jelen van a piacon. A válasz a vásárlói szokások megváltozásában és a diszkontok elsöprő sikerében rejlik. A Tesco Express üzleteket sokan a hipermarketekhez képest drágábbnak tartják és a márka is inkább a nagybevásárlásokkal forrt össze az emberek fejében. A Lidl és az Aldi ezzel szemben a gyors, hatékony és legfőképpen olcsó bevásárlás szinonimájává vált a városokban.
A Premier márka bevezetése egy zseniális stratégiai lépés lehet a Tesco részéről. Ezzel a névvel könnyebben tudnak egy olcsóbb, "értékalapú" árstratégiát felépíteni és egy olyan "barátságos sarki bolt" imázst kialakítani, ami jobban felveszi a versenyt a diszkontok vonzerejével.
Ráadásul a Premier külföldön nagyrészt franchise-modellben működik, ami lehetőséget adhat a Tescónak, hogy a jövőben helyi vállalkozók bevonásával, kisebb kockázattal terjeszkedjen Magyarországon, hasonlóan a Spar vagy a Coop gyakorlatához. A Tesco a portálnak elmondta, hogy a csepeli bolt tapasztalatai és a vásárlói visszajelzések alapján döntenek majd a további lehetőségekről. Ha a kísérlet beválik, könnyen lehet, hogy hamarosan országszerte Premier boltokká alakulnak át a Tesco Express üzletek, új fejezetet nyitva a magyar boltok háborújában.