promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Váratlan fejlemény a Tisza-adóról, valami sokkal durvábbról van szó - politikai szakértő elemezte a Fidesz és a Tisza technikáit

Váratlan fejlemény a Tisza-adóról, valami sokkal durvábbról van szó - politikai szakértő elemezte a Fidesz és a Tisza technikáit

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Ezért beszél ennyit a Fidesz a Tisza-adóról a szakértő szerint. 

A választások előtti utolsó ősz

Az ősz beköszöntével nemcsak az időjárás vált (szerencsére még csak kicsit) hűvösebbre, hanem a politikai élet is új szakaszba lépett. Az országgyűlési választások egyre közelebb kerülnek és ahogy az ilyenkor lenni szokott, minden párt magasabb fokozatba kapcsol.

A Fidesz most olyan taktikát alkalmaz, amely ritkán jellemző rá: az ellenzéki kezdeményezésekre, különösen a Tisza Párt  "Tisza-adó"-nak elkeresztelt programjára építi kommunikációját, elég nyilvánvalóan a lakosság pénztárcáját helyezve a középpontba - de vajon mennyire lehet ez hatásos az ellenzéki szavazók meggyőzésére, hogy mégis inkább a Fideszt támogassák?

Üzenetek a saját tábornak

Török Gábor politológus szerint nem különösebben - szerinte azonban mindezek az üzenetek leginkább a már meglévő szavazótábornak szólnak. A szakértő úgy fogalmazott, hogy bármilyen ügyek kerülnek is elő a kampány során és bármilyen hangerővel szólalnak meg a felek, a választók döntő többsége már rég eldöntötte, kire adja majd voksát.

A Fidesz szavazói szorosan kötődnek a párthoz és Orbán Viktor személyéhez, míg az ellenzék hívei ugyanolyan eltökélten keresik minden választáson annak a jelöltnek a támogatását, akiben a kormány leváltásának lehetőségét látják.

A két oldal hírei, vádjai és ígéretei így elsősorban saját táborukat erősítik - a másik félhez alig jutnak el és ha el is jutnak, nem váltanak ki bizonytalanságot.

A megingathatatlan többség és a bizonytalan kisebbség

Török Gábor az egész magyar társadalom választási hajlandóságáról is beszélt. A szakértő elmondta, magyar politikai térkép polarizáltsága miatt tízből három ember eleve távol marad a szavazástól és a fennmaradó többség is nagyrészt hónapokkal előre tudja már, kire voksol.

Ennek ellenére a kampány mégis teljes erőbedobással zajlik, hiszen a pártoknak folyamatosan fenn kell tartaniuk saját szavazóik motivációját, miközben a kisebb, de még mindig számottevő bizonytalan réteg kegyeiért is versenyeznek.

Ez a körülbelül 20-25 százaléknyi választópolgár sokszor csak a kampány alatt kristályosítja ki döntését, sőt van, aki az utolsó napig kivár - ők lehetnek az a réteg, akik esetében a hívószavak, az erős narratívák és a markáns politikai üzenetek valóban döntőek lehetnek.

Török Gábor bejegyzése: