promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Fantasztikus KRESZ tábla született, de félnek a bevezetésétől, különleges oka van

Fantasztikus KRESZ tábla született, de félnek a bevezetésétől, különleges oka van

Borítókép:  www.profimedia.hu/Illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Megszületett a KRESZ-táblák új generációja, ami örökre megváltoztathatja a közlekedést.

A magyar KRESZ-szabályok néha egészen abszurd és veszélyes helyzeteket teremtenek az utakon. Az egyik ilyen neuralgikus pont az "Előzni tilos" tábla feloldásának hiánya, ami miatt a sofőrök kilométereken keresztül kénytelenek egy lassan haladó jármű mögött araszolni, még akkor is, ha a veszély már rég elhárult. Most kiderült, hogy erre a problémára megszületett egy fantasztikus, logikus és egyszerű megoldás egy új KRESZ-tábla formájában, a bevezetésétől azonban a hatóságok "félnek", az elutasítás oka pedig egészen különleges és megdöbbentő.

A tábla, ami megoldaná a felesleges tötymörgést

A problémát minden autós ismeri: egy veszélyes útszakasz elején kiteszik az "Előzni tilos" táblát, de a tilalom végét jelző táblát már "elfelejtik" kihelyezni. Ilyenkor a szabály szerint a következő útkereszteződésig érvényes a tilalom, ami a gyakorlatban kilométerekig tartó, indokolatlan kocsisort és felesleges feszültséget eredményez. A Vezess.hu cikke szerint a Magyar Közút szakemberei egy zseniálisan egyszerű megoldást javasoltak: egy kiegészítő táblát, amely méterben adná meg a tilalom hosszát.

Így a sofőrök pontosan tudnák, hogy például a következő 800 méteren tilos előzni, de utána már szabad a pálya. Ez a megoldás egyértelmű, logikus és biztonságos, hiszen megszüntetné a bizonytalanságot és a türelmetlenségből fakadó veszélyes előzési kísérleteket.

A javaslatot a szakma egyértelműen támogatta, a bevezetése mégis elbukott.

"Túl bonyolult" a magyar sofőröknek

És hogy miért "félnek" egy ilyen logikus tábla bevezetésétől? A hivatalos indoklás egészen abszurd és lekezelő a magyar autósokkal szemben. A hatóságok szerint a sofőrök nem lennének képesek megjegyezni és fejben tartani egy 800 méteres vagy akár 1,5 kilométeres távolságot. Az érvelés szerint a járművezetők figyelmét leköti a vezetés és egy ilyen plusz információ feldolgozása és számon tartása már túl nagy terhet róna rájuk.

Faramuci helyzet

A döntés azért is különösen furcsa, mert a KRESZ tele van ennél sokkal bonyolultabb, több ismeretet és folyamatos figyelmet igénylő szabállyal.

A szakértők szerint a távolságmérő oszlopok segítségével a távolság követése sem lenne ördöngösség. A fantastikus KRESZ-tábla ötlete tehát egyelőre a fiókban marad, az autósok pedig továbbra is kénytelenek a felesleges és idegőrlő araszolásra egy olyan indok miatt, ami gyakorlatilag "hülyének nézi" őket.

Érdekesség, hogy miközben a fizikai táblák fejlesztése ilyen akadályokba ütközik, a digitális KRESZ-oktatás hatalmas léptekkel halad előre. Az E-Educatio Zrt. nemrég jelentette be, hogy a legújabb e-learning tananyagokban már interaktív 3D-s animációk és hangos magyarázatok is segítik a tanulókat a szabályok mélyebb megértésében.

Az új KRESZ kapcsán álhírek is terjednek, ezekre is érdemes figyelni!