
Baj van, az OTP Bank azonnal közleményt adott ki
Olvass tovább...
Több bank is érintett lehet, kellemetlen helyzet az OTP-nél.
Reggel ránézel a számládra, és valami nem stimmel. Nem aprópénz hiányzik, hanem komoly összegek tűntek el egyik pillanatról a másikra. Az érintettek először kártyacsalásra gyanakodtak, aztán kiderült: a probléma sokkal nagyobb, mint bárki gondolta volna.
Az ilyen helyzetek a legrosszabbkor jönnek. Fizetés előtt, nyaralás közben vagy éppen a hónap utolsó napjain derül ki, hogy a bankkártyás vásárlásaid összege újra megjelent a terhelések között. A közösségi oldalakon percek alatt elszabadult a pánik, a történetek pedig kísértetiesen hasonlítanak egymásra - mintha valaki egyszerre húzta volna le a fél országot.
Olvass tovább...
Totális káosz és pánik tört ki csütörtökön a magyar bankok ügyfelei körében. Tömegek jelezték, hogy amikor reggel ránéztek a bankszámlájukra, azt látták, hogy rejtélyes módon pénz tűnt el róla. Nem kis összegekről van szó.
A bankok egy hónappal ezelőtti, július eleji kártyás vásárlásokat terheltek be újra, mintha az ember kétszer fizetett volna ugyanazért a dologért.
A hiba az OTP és az Erste Bank ügyfeleit is érintette, a közösségi médiát pedig azonnal elárasztották a dühös és kétségbeesett kommentek. Sokan először kártyacsalásra vagy adathalászatra gyanakodtak, de hamar kiderült, hogy a probléma sokkal nagyobb és rendszerszintű. De mi történt valójában, és visszakapják-e az emberek a pénzüket?
Ahogy nőt a pánik, a bankok is kénytelenek voltak megszólalni. Az OTP és az Erste is szinte szóról szóra ugyanazt a közleményt adta ki: a hibát egy külső szolgáltató okozta. Ez azt jelenti, hogy
nem közvetlenül a bankok rendszere hibásodott meg, hanem egy olyan háttérszolgáltatóé, amely a kártyás fizetéseket dolgozza fel.
A Magyar Bankszövetség is megerősítette, hogy a probléma egy "bankszektoron kívüli kártyaelfogadó technikai problémájából" adódott. Bár ez némileg megnyugtató, hiszen nem egy célzott támadásról van szó, a végeredményen nem változtat: több ezer vagy tízezer ember számlájáról vontak le jogtalanul pénzt, komoly kellemetlenséget okozva ezzel.
Olvass tovább...
A bankok azonnal ígéretet tettek a helyzet orvoslására. A közlemények szerint a hibás, dupla terheléseket már központilag és automatikusan jóváírják, az összegeknek már a zárolt tételek között kell megjelenniük. Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleknek elvileg semmi teendőjük nincs, a pénzüket visszakapják.
A kérdés már csak az, hogy a bizalom helyreáll-e. Egy ilyen hiba komolyan megingathatja az emberek hitét a digitális banki rendszerek biztonságában. A bankszövetség ígéri, dolgoznak azon, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő.