promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Óriási baj a MÁV-nál, már hajnalban kiverték Lázár Jánost az ágyból a dühös kommentelők

Óriási baj a MÁV-nál, már hajnalban kiverték Lázár Jánost az ágyból a dühös kommentelők

Borítókép:  Profimedia / Illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Péntek hajnalban olyan káosz tört ki a magyar vasúthálózaton, hogy az utasok egyszerre fakadtak dühös kommentáradatba.

A legtöbben még félálomban, kávé előtt szembesültek a hírrel: leszakadt a felsővezeték Abony és Szolnok között, teljesen megbénítva az egyik legforgalmasabb vasútvonalat. Az elmúlt hónapokban már hozzászokhattunk kisebb-nagyobb fennakadásokhoz, de a mai helyzet ismét rávilágított, miért fogynak el egyre jobban az utazók idegei.

Reggel, amikor az emberek munkába és iskolába indulnának, a legrosszabbkor jön egy ilyen leállás.

Ezernyi utas rekedt a peronokon, kétségbeesetten frissítve a MÁV applikációját, miközben a közösségi oldalakon valóságos kommentcunamit zúdítottak a vasúttársaságra és Lázár János miniszterre. Sokan már nemcsak a helyzetet kifogásolták, hanem a teljes vasúti rendszer működésképtelenségét és az állandó késésekből fakadó mindennapi feszültséget.

Mi történt pontosan?

A MÁV tájékoztatása szerint péntek hajnalban leszakadt a felsővezeték Abony és Szolnok között, ami miatt a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon jelentős késésekre, pótlóbuszos átszállásra, valamint rövidebb útvonalon közlekedő vagy kimaradó vonatokra kellett számítani. Bár az egyik vágányon 6 óra előtt újraindulhatott a közlekedés, a másik vágány felett a felsővezeték helyreállítása csak a déli órákra készülhet el.

Pótlóbuszok és ideiglenes intézkedések

Cegléd és Szolnok között mentesítő buszok szállítják az utasokat, Abony állomásnál is megállva. Emellett az M3-as metrón is elfogadják a vasúti jegyeket Kőbánya-Kispest és a Nyugati pályaudvar között, ahogy a Volánbusz járatain is érvényesek a vonatjegyek a fennakadások ideje alatt.

A legdühösebb kommentekből válogattunk:

  • „Ilyen az, mikor Lázár János felére vágja a karbantartási büdzsét.”

  • „Komolyan mondom, hogy egy megállót nem lehet haladni anélkül, hogy ne késne valami…”*

  • „Egyszerűbb leírni mi közlekedik. Lázár ígér, a MÁV áll. Szénné égtél Jani, ideje lemondani!”

  • „Nevetséges, hogy ezért a szolgáltatásért még pénzt is kérnek.”

  • „Lassan az lesz a hír, ha egy vonat időben érkezik, lehet használni rajta a WC-t, stb.”

  • „Na itt kezdődnek a gondok. Nincs vonatinfo, honnan fogom tudni, hogy indul-e a vonatom vagy sem? Lázár Jani tuti nem utazik vonattal…”

  • „Az autópálya folyamatosan javítás alatt, a vonatok nem járnak, busszal egy élet lenne felutazni Debrecenből… Nem akarnak repülőgépeket beállítani?”

Előre megyünk, vagy hátra?

A vasútvonalakon utazók számára egyre kevésbé meglepő, hogy mindennap jut „egy kis izgalom”. Sokan azonban  komolyan elgondolkodtak azon, vajon meddig bírja még a magyar vasúti infrastruktúra a folyamatos terhelést és a karbantartás hiányát.

Az alábbi videóban az ATV riportja látható a MÁV késéseiről: