
A MÁV felkerült az európai szégyenlistára, meglepő helyezést kapott a hazai vasúttársaság
Olvass tovább...
A balatoni vonatok élménye mostanra teljesen kiszámíthatatlan lett.
Tavaly még csak bosszankodtunk, most már röhögünk – kínunkban. A balatoni vonatok kiszámíthatatlansága mára új szintre lépett. A hosszú hétvégék alatt gyakoriak voltak a műszaki gondok, de most, egy teljesen átlagos napon is olyat tapasztaltak az utasok, amit nehéz elhinni. A Heti Napló stábja tesztútra indult, hogy megnézze, mennyire működik a rendszer, ha éppen nincs vihar, leszakadt felsővezeték vagy pályafelújítás. A válasz: sehogy.
Nemrég a pünkösdi hétvégén teljesen összeomlott a balatoni pályaszakasz sorompóhiba miatt, és rögtön megjelent a felelős – a német Siemens-pályaépítők. A Balaton InterCityk közlekedése drasztikusan lassult, sok vonat fel sem jutott a Vonatinfó térképre, a pótlóbuszok között is volt, ami meg sem jelent, az utasok joggal akadtak ki.
"Aki késni akar, az vonatra száll"
Ez a mondat elhangzott a Heti Napló riportjában, de ha valaki rendszeresen utazik a magyar vasúton, nem lepődik meg rajta. A balatoni InterCity például, ami elvileg a gyors és kényelmes opció lenne, már a Keletiből is 25 perces késéssel indult.
„A peronon nem lehet megállni jóformán, annyian várakoznak, mert minden vonat késik”
– mondta egy utas a kamerába. Az indulás után a vonat nemcsak, hogy nem hozta be a lemaradást, de egy ajtóhiba miatt újabb fél óra várakozás következett. Az utasok szerint már megszokták a késést, és az a különleges, ha egy vonat egyszer tényleg pontosan érkezik.
Olvass tovább...
A riport során az út közepén újabb csavar jött: Siófoknál technikai meghibásodás miatt egy horvát vonatra kellett átszállniuk, amely nem állt meg Keszthelyen. Így jött a trükkös megoldás: Balatonszentgyörgyön újabb átszállás – és persze újabb késés.
A közlekedési káosz miatt sok utas Lázár János építési és közlekedési minisztert okolja. Vannak, akik már nyíltan a lemondását követelik. Bár június 1-jétől bevezették a késésbiztosítást – 20 perc után 50 százalékos jegyár-visszatérítés jár – és nagyívű vécéfelújítási terv is elindult, az utasokat ez most kevéssé vigasztalja.
„Először azt mondták be, hogy csak 5 percet fog késni. Ez tűrhetetlen, ami a vasútnál történik”
– fakadt ki egy másik utas.
Az utat, amelynek 2,5 órának kellett volna lennie, végül 4 óra 10 perc alatt sikerült teljesíteni a Heti Napló stábjának. Ekkora késéssel már nemcsak a tengerhez lehetne eljutni, de még egy jó balatoni hekk is kihűlne, mire megérkezik az ember.
Olvass tovább...