
Máris bevetette magát a Harcosok klubja egyik tagja? Rongálás lett a vége
Olvass tovább...
Azt mondta, hogy kis ország vagyunk, de meg kell tenni.
A sport különösen fontos részét képezi a kultúránknak: imádjuk a focit, a kézilabdát, az úszást és a sportolókat is, akik éjt nappallá téve gyakorolnak azért, hogy büszkévé tegyék a hazánkat. Van azonban egy másik sport is, amivel felírtuk magunkat a világtérképre: ez pedig egy kifejezetten költséges, ám annál élvezetesebb sortág, a Forma 1.
Olvass tovább...
A Hungaroring története a nemzetközi autósport egyik legérdekesebb fejezete, különösen a Forma-1 világában betöltött szerepe miatt. A Hungaroring építése 1985. október 1-jén kezdődött és mindössze nyolc hónap alatt, rekordidő alatt készült el. Az első versenyt 1986. március 24-én rendezték meg, János Drapál, az első magyar motorversenyző emlékére, aki világbajnoki futamot nyert. Az első Forma–1-es Magyar Nagydíjat 1986. augusztus 10-én tartották, amely az első ilyen verseny volt a vasfüggöny mögött. Nelson Piquet nyerte meg a versenyt, miután egy emlékezetes manőverrel megelőzte Ayrton Sennát.
A Hungaroringet többször is módosították az évek során. 1989-ben eltávolították a hármas sikánt, hogy javítsák az előzési lehetőségeket. 2003-ban jelentős átalakításokat végeztek: meghosszabbították a célegyenest, és módosították az 1-es, 12-es és 14-es kanyarokat. Ezek a változtatások a pálya hosszát 4,014 méterről 4,381 méterre növelték. A pálya szűk és kanyargós jellege miatt gyakran hasonlítják Monacóhoz, csak falak nélkül. Az előzés nehézségei miatt a versenyzőknek különösen fontos a jó rajtpozíció és a stratégiai tervezés.
A Hungaroring számos emlékezetes pillanatnak adott otthont. Nigel Mansell 1989-ben a 12. helyről rajtolva nyerte meg a versenyt, ami különösen figyelemre méltó teljesítmény volt a pálya előzési nehézségei miatt.
Olvass tovább...
@idoutazo.yt Gyurcsány Ferenc és a sport #idoutazo #tanar #tanárvagyok #töri #gyurcsányferenc #gyurcsanyferenc #gyurcsany eredeti hang – Időutazó - Időutazó
Forrás: wikipedia