promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Nagy változás a magyarok kedvenc üdítőjénél, ennek nem fogsz örülni

Nagy változás a magyarok kedvenc üdítőjénél, ennek nem fogsz örülni

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc

A szlogen szerint „fincsi” lesz, ám valami megint megváltozott, és nem a pozitív irányba.

Az árcédulákat folyamatosan nézik a vásárlók, nem is csoda, hiszen a magas árak mellett a legtöbben rá vannak kényszerítve, de érdemes néha rápillantani az összetevőkre is. Jobb hangulatunk mondjuk nem lesz tőle.

A gyártók vagy a termékek árával, vagy az összetevőkkel, vagy a méretével variálnak, mindeközben a csomagolás színes, csábító, elviszi a fókuszt arról, hogy megint kevesebb lett benne a hús, a túró, a gyümölcs. A profit oltárán folyamatosan fel kell áldozni valamit, a piac egyszerűen így működik, és csak akkor lepődünk meg rajta, ha megállunk egy pillanatra és elgondolkodunk: biztosan azt vettük le a polcról ugyanazon a néven, mint mondjuk 5 évvel korábban?

Csak 2 százalékkal lesz kevesebb, ki veszi észre?

Árrésstop, a termék méretére figyelmeztető bolti cédulák látszólag a fogyasztó segítségét szolgálják, azonban azzal is számolni kell, hogy a kisebb profittól tartva a gyártó előbb-utóbb az alapanyagokon is megpróbál spórolni. Nem tűnik soknak, ha a cukornak csak a 10 százalékát helyettesítik édesítőszerrel, de ha egy csomagon csak két forintot spórol a gyártó, akkor át fog állni.

Tavaly már egyszer nagy port kavartak azzal, hogy a Magyarországon kapható Fanta üdítő gyümölcstartalma mennyivel alacsonyabb az olaszországinál, valamint az itthoniba fruktóz-glükóz édesítőszer, az osztrákba pedig cukor került.

Ezek a változtatások azonban semmilyen jogi akadályba nem ütköznek, és alapos átgondolás mentén születnek meg, magyarul: az kerül a fogyasztó elé, ami a legjobban megfelel az igényeknek – és amin spórolni is lehet.

Megint változtattak a recepten

Most ismét a Fanta került reflektorfénybe, hiszen az eddig 5 százalékos narancstartalmat mostantól 3 százalékosra csökkentették. A legtöbben a recept aprónak tűnő módosítását észre sem veszik, azonban A termékkritikus ezúttal is fontosnak tartotta elővenni a témát, és feltenni költői kérdéseit a gyártónak – választ ugyanis immár 629 napja hiába vár.

A kérdésekkel egyébként egészen szédítő mélységekig le lehetne ásni, nézzük csak meg a 100%-os narancslevek árcéduláit, hasonlítsuk össze a néhány évvel ezelőttiekkel, nagyon meg fogunk lepődni. Azonban nem lehet kizárólag a gyártókat elővenni, hiszen a narancsültetvények világszerte veszélyben vannak a „citruszöldülés” nevű betegség miatt, és ha így folytatódik, a jövő generációi már csak aroma formájában fognak emlékezni a narancs frissítő ízére.