
192-szer bukott meg a KRESZ-vizsgán, mindenáron jogosítványt akar szerezni
Olvass tovább...
Komoly változások lesznek a KRESZ-ben, a jogosítvánnyal rendelkező hozzátartozókat is érinti.
Régóta tervezik a KRESZ átalakítását a szakemberek, most a Telex birtokába jutott egy kormányzati munkaanyag a lehetséges változásokról. Nagyon úgy tűnik, hogy egyes autópálya szakaszokon 140 km/h sebességig nyomhatjuk majd a gázpedált, de ennél is nagyobb meglepetés a vezetés oktatására vonatkozó passzus.
A tervezet szerint bizonyos feltételek megléte esetén oktató helyett egy gyakorlott autóvezető is beülhet a tanuló mellé az anyósülésre és segíthet elsajátítani a közlekedés fortélyait.
A hozzátartozói támogatással autópályán és autóúton nem lehetne gyakorolni, és erre a tanulóautósok esetében eleve csak a 29 kötelező gyakorlati óra után lenne lehetőség, esetleg 20 óra után, ha ez utóbbi változatot fogadják el végül, olvasható a Telex cikkében. Bármi is lesz a vége, mindkét esetben jelentősen csökkenhet a képzési költség, mert az országos átlag szerint most 46 óra után sikerül a vizsga a kezdőknek.
Olvass tovább...
Ha apuka vagy anyuka, esetleg egy másik hozzátartozó úgy dönt, hogy a sikeres jogosítványszerzés érdekében beveti magát, akkor a következp feltételeknek kell teljesülnie. Először is legalább 10 éves gyakorlattal kell rendelkeznie. Ezidő alatt nem követhetett el közlekedési bűncselekményt, például ittas vezetés, cserbenhagyás vagy baleset okozása. A Telex cikkében a bűncselekmény szó szerepel, tehát aki szabálysértést követett el, az elvileg oktathat.
Az új KRESZ szerint a tanuláshoz használt családi autót átmenetileg külön meg kell majd jelölni, hogy más autósok lássák, itt gyakorlatozás zajlik. Viszont nem kell második pedálsort beépíteni, illetve oktatóautóként levizsgáztatni a kocsit. A gyakorlást segítő bátor családtagnak kell vállalnia a felelősséget, legyen szó szabálysértésről vagy súlyosabb hibáról. Egyébként ez a megoldás számos nyugat-európai országban és az Egyesült Államokban is bevett gyakorlat.
A hozzátartozói oktatás mellett újdonság lesz a szimulátoros képzés is. Ennek segítségével a jogosítványért küzdők kipróbálhatnak olyan szituációkat, amelyek veszélyesek lehetnek vagy feltartanák vele a forgalmat. A teljes képzés nem váltható ki a fenti két módszerrel, de hasznos és praktikus kiegészítői lehetnek a gyakorlat megszerzésének.
Szerencsére nem kell mindenkinek újratanulni a KRESZ-t a változások után, a meglévő tudást azonban nem árt letesztelni, például ezzel a videóval:
Olvass tovább...