![Azonnali bejelentés az Ügyfélkapu+-ról, olyan változás jön, aminek sokan fognak örülni](https://images.promotions.hu/article/127244/1736405362_ugyfelkapu-email-bejelentkezes-google-digitalis-allampolgarsag-promotions.hu.jpg?crop=1249,515,-2,64&width=386)
Azonnali bejelentés az Ügyfélkapu+-ról, olyan változás jön, aminek sokan fognak örülni
Olvass tovább...
Még mindig vannak fennakadások az Ügyfélkapus átállásnál, a fejlesztő viszont másképp látja.
Három hete már annak, hogy január közepén megszűnt az Ügyfélkapu régi belépési felülete, az átállás miatt pedig korábban meglehetősen komoly aggodalom alakult ki a lakosság körében. Sokan attól tartottak, hogy nem tudják megoldani a kétfaktoros hitelesítést, ahhoz ugyanis egy külsős program is kellett, mostanra azonban már e-mailben is tudjuk azonosítani magunkat másodlagos módon.
Erre biztonsági okokból volt szükség, hiszen a felhasználónév és jelszó önmagában már nem nyújtott elegendő védelmet, és egy esetleges kibertámadás komoly problémát okozott volna az érzékeny adatok védelme szempontjából.
A legújabb fejlemények alapján azonban úgy tűnik, hogy a QR kódos belépéssel is probléma akadt, legalábbis ezt állítja a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének elnöke, Ruszin Zsolt. Egy videót is közzétett, amelyben bemutatja a probléma okát, mint kiemelte, az e-mailes kétfaktoros hitelesítéssel nincs gond, azonban a hitelesítő alkalmazással való bejelentkezést valamiért blokkolták.
Olvass tovább...
Ez új QR kód igénylésével sem oldódik meg, a probléma pedig az átállás óta jelen van, és még mindig megoldásra vár. Ennek kapcsán Ruszin hibabejelentést tett, ám arra kielégítő választ egyelőre nem kapott, egyedüli megoldásként pedig a regisztráció törlését említette, ez azonban kimondottan időigényes procedúra.
Ilyen esetekben az alábbi hibaüzenetet olvashatjuk az ügyfélkapun: "Sikertelen bejelentkezés, helytelenül adta meg a felhasználónevét vagy a jelszavát. Ha elfelejtette a jelszavát, kérjen új jelszót az elfelejtett jelszó linken. Helytelen azonosítási formát választott. Ha korábban Ügyfélkapu+ kétfaktoros azonosítást igényelt, válassza az Ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazással vagy az Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal gombot! Ha még nem igényelt vagy megszüntette az Ügyfélkapu+-t válassza az Ügyfélkapu azonosítási módot!"
Olvass tovább...
A Telex az Idomsoftnál érdeklődve az alábbi választ kapta:
"Nyilvántartásaink alapján az Ügyfélkapu+ szolgáltatás működésében (sem a hitelesítő alkalmazással, sem az e-mailes visszaigazoló kóddal használható szolgáltatás esetében) nem tapasztalható fennakadás”
- és úgy vélik, hogy felhasználói hiba okozza a problémát, annak oka pedig a többszöri rosszul megadott belépési adatokban keresendő.
„Az elmúlt hónapokban többen vizionálták a nyilvánosságban az Ügyfélkapu+ és általában a teljes elektronikus közigazgatási ügyintézés összeomlását, illetve változatos vádakkal igyekeztek hitelteleníteni a digitális szolgáltatások üzemeltetőit, ám bebizonyosodott, hogy ezek a kijelentések alaptalanok, legfeljebb a közbeszéd indulatosságának fokozására alkalmasak. Továbbra is javasoljuk, hogy a témában hiteles tájékoztatásért forduljanak az IdomSofthoz”
- zárta magvas válaszát a fejlesztő.
Íme a hiba videón: