Fontos változást jelentett be a MOHU, január végétől többé nem fogadják be ezeket a számlákat
Olvass tovább...
Van egy lépés, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert utána kezdhetjük elölről a procedúrát.
Hetek óta tudni, hogy az Ügyfélkapu+-ra történő átállás nem lesz egyszerű menet. Megrohamozták a Kormányablakokat, égtek a vonalak, minden másnap küldték a tájékoztató e-maileket, hogy mit kell tenni, mégis az átállás előtti utolsó órákban gyakorlatilag összeomlott az Ügyfélkapu, annyian próbálkoztak a kétfaktoros hitelesítéssel.
A jó hír az, és talán ez kevesebbszer került szóba az elmúlt napokban, hogy az átállást ma, holnap, de egy hónap múlva is megejthetjük. Azonban érdemes alaposan figyelni a lépéseknél, mert épp a procedúra végén van az egyik legnagyobb csavar benne!
Olvass tovább...
Amikor már megvan a hitelesítőprogram, párosítottuk a kóddal, akkor kapunk egy ablakot, amin egy hatalmas pipa látható, miszerint az „eszközpárosítás sikeres volt”. Aki ennél a pontnál megkönnyebbülve bezárta az ablakot, az elkövetett egy hibát, hiszen arról is nyilatkozni kell, hogy az alatta lévő számsort, azaz a törlőkódot elmentette.
A törlőkód azért fontos, mert ezzel lehet megszüntetni az Ügyfélkapu+ szolgáltatást, ha a telefont lecseréli, esetleg elveszíti a tulajdonosa. Amennyiben ez nincs meg, úgy csak a Kormányablakban lehet törölni a szolgáltatást.
Ha minden lépéssel megvagyunk, azaz a hitelesítés is sikeres volt és a törlőkódot is mentettük, akkor a legfontosabbakon már túl is vagyunk. De mi van akkor, ha mondjuk idősebb rokonunknak segítettünk, aki ezek után be szeretne lépni az Ügyfélkapu+-ba?
Olvass tovább...
Miután megtörtént az átállás, más dolgunk már nincs is, csak megnyitni az authenticatort és beütni belépésnél azt a hat számjegyből álló kódot, amit az applikáció generál. Azonban ez csak rövid ideig érvényes, így ezt minden egyes alkalommal meg kell ismételnünk, amikor belépünk, épp ez a kétfaktoros hitelesítés előnye és ezáltal biztonságosabb, mint a korábbi megoldás.
Aki nem szeretne ezzel bajlódni, annak ezentúl lehetősége lesz az e-mailes hitelesítésre is, ám ez még nem mindenkinél működik, érdemes a következő napokban visszatérni rá, akik pedig még nem álltak át a kétfaktoros hitelesítésre, azok sincsenek elkésve semmivel!
Ebben a videóban lépésről lépésre bemutatják az átállás menetét: