Fontos dolog derült ki, nem csak az Ügyfélkapu bejelentkezése változik meg véglegesen, a Magyar Posta is figyelmeztetett
Olvass tovább...
Még kész sincs az Ügyfélkapu+, de már letelik a határidő. Közben az elektronikus ügyintézésre kötelezettek fele nem tudja vagy nem akarja megugrani a QR-kódos hitelesítést.
Éjfélkor lejár a határidő, január 16-án az Ügyfélkaput felváltja az Ügyfélkapu+, ami bár a biztonságosabb ügyintézést helyezi előtérbe, de új kihívások elé állítja a felhasználókat, különösen azokat, akiknek nincsen okostelefonjuk vagy tabletjük.
Az Ügyfélkapu+ bevezetése az EU szigorúbb biztonsági előírásai miatt vált fontossá, hiszen az egyfaktoros azonosítás már nem elég biztonságos, elengedhetetlenné vált a kétfaktoros hitelesítés, ami jelentősen csökkenti az illetéktelen hozzáférések kockázatát.
Január 15-e éjfél után a régi rendszer már nem lesz elérhető, de hozzá kell tenni, hogy az Ügyfélkapu+-ba való regisztráció a későbbiekben is lehetséges és elérhető lesz, ehhez viszont nem kell majd Kormányablakba menni - még azoknak sem, akik elakadnak a regisztrációval -, elegendő a 1818-as telefonszámot hívni, vagy a 1818@1818.hu-ra egy email-t küldeni, és az ügyfélszolgálatosok segíteni fognak.
Az átállás nem biztos, hogy könnyedén fog menni, több könyvelő és szakember aggódik amiatt, mert az új rendszer meg fogja nehezíteni a munkájukat. Tudniillik nagyon sokan vannak, akiknek a nevében a könyvelőik végzik az ügyintézéseiket, de az új kétfaktoros azonosítással ez lehetetlenné válik. Ráadásul százezrek vannak, akik nem tudják vagy nem akarják megugrani ezt a QR-kódos hitelesítési dolgot.
Olvass tovább...
Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke az RTL Híradónak adott nyilatkozatában rávilágított arra a tényre, hogy jelenleg másfél millió elektronikus ügyintézésre kötelezett személy van az országban, ebből nagyjából félmillió olyan egyéni vállalkozó, őstermelő, akik abszolút alkalmatlanok arra, hogy megcsinálják ezt a hitelesítést, illetve további 250 ezer ember van, aki nem is akarja ezt megtenni.
A szakember hozzátette, hogy maga a szoftver kész sincs még teljesen, nagyon sok hiányosság van az Ügyfélkapu+-ban. Bár az email-es azonosítás már nem hiányzik, hiszen az ígérthez képest korábban elkészült, viszont hiányzik belőle az SMS, a gyengénlátók számára a kódbeolvasás, a chat-szolgáltatáson keresztüli kódmegosztás; magyarán az Ügyfélkapu+ még közel sincs befejezve.
Ennek ellenére ragaszkodnak a január 15-ei határidőhöz, de jogosan merülhet fel a kérdés, vajon mekkora káosz szabadulhat el az átállás után?