Ezt muszáj lesz megcsináltatni az Ügyfélkapu+ miatt, a regisztrációhoz speciális okmány kell
Olvass tovább...
Most jelentették be: fontos változtatást hajtanak végre az Ügyfélkapu+-nál.
Vészesen közeleg a határidő, ameddig mindenkinek át kell állnia az Ügyfélkapu+-ra. Ezt többféleképpen lehet aktiválni, de mivel sokaknak nincsen okoseszköze, egyszerűen képtelenek elvégezni a regisztrációt. A Digitális Állampolgárság Programmal kapcsolatos változással, átállással már mi is többízben foglalkoztunk, és abban is segítséget nyújtottunk, hogyan lehet okoseszközök nélkül végrehajtani a regisztrációt és a bejelentkezést, de most a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetségtől is érkezik egy fontos könnyítés.
A MELASZ elnöke egy azonnali bejelentésben közölte, hogy a biztonságos bejelentkezés érdekében bevezetik az email-es jóváhagyást, mint második faktort. Ez azt jelenti, hogy nem lesz szükség okostelefonra vagy tabletre ahhoz, hogy valaki aktiválni tudja az Ügyfélkapu+-t.
Kósa Ferenc azt mondta az Index-nek, hogy az email-es rendszer már működik, átadták a fejlesztő cégnek, és már a tesztelés zajlik. Hozzátette, hogy személyesen, kormányablakban is van lehetőség elintézni ezt a regisztrációt, de ezzel kapcsolatban érdemes tudni, hogy aki már rendelkezik Ügyfélkapuval, és szeretne regisztrálni egy Ügyfélkapu+-fiókot, akkor vagy egy okoseszközt, vagy ha az nincs, akkor egy laptopot vigyen magával a beállításhoz, hogy később tudja használni is ezt a fiókot.
Olvass tovább...
Az elnököt arról is kérdezték, hogy mennyire megbízható egy olyan szolgáltatás, mint a TOTP.APP, amire nem kell regisztrálni, csak le kell tölteni. Kósa Ferenc elmondta, hogy ezt a programot a Kiberbiztonsági Intézet megvizsgálta és biztonságosnak ítélte.
Kósa Ferenc azt javasolta, hogy aki teheti, mindenképpen csak mobileszközökön használja a Google vagy a Microsoft autentikátor alkalmazását, mert ezek költöztethetők, tehát ha mondjuk elveszik vagy eltörik a mobiltelefonunk, akkor ezeket az alkalmazásokat egyszerűen csak át kell tenni a másik eszközre.
Hozzátette, hogy ezek a legbiztonságosabb módok a Digitális Állampolgárság aktiválására, tehát ha valaki nem szeretne QR-kódokkal és okostelefonokkal, tabletekkel bajlódni, az inkább várja meg az email-es bejelentkezést, amit január második felétől terveznek bevezetni; pontos dátum még nincsen.
Olvass tovább...