promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ezt tehetik, akik lekéstek az Ügyfélkapu Plusz átállásról, így aktiválható a digitális állampolgárság

Ezt tehetik, akik lekéstek az Ügyfélkapu Plusz átállásról, így aktiválható a digitális állampolgárság

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Múlt hét csütörtök volt a határidő, de nem kell kétségbe esni.

Még nem váltottál Ügyfélkapu Pluszra? Így intézheted el gyorsan és egyszerűen

Múlt hét csütörtök óta az Ügyfélkapus belépés végleg megszűnt, és helyét az Ügyfélkapu Plusz vette át, amely a kétfaktoros azonosítás révén sokkal biztonságosabb megoldást nyújt az online ügyintézés során. Sokan vannak még. akik nem váltottak, de aggodalomra semmi ok: az Ügyfélkapu Plusz igénylése továbbra is lehetséges. Az alábbi útmutató segítségével akár otthonról, néhány perc alatt elintézheted az átállást.

  1. Lépj be a meglévő Ügyfélkapu fiókodba!
    A Magyarország.hu felületén add meg a korábban használt felhasználóneved és jelszavad.

  2. Keress rá az Ügyfélkapu Plusz igénylésére!
    A belépés után egy figyelmeztetés jelenik meg, amely tájékoztat arról, hogy az Ügyfélkapus bejelentkezés megszűnt. Kattints az Ügyfélkapu Plusz igénylése gombra.

  3. Töltsd le a Google Authenticator alkalmazást!
    Az Ügyfélkapu Plusz használatához szükség lesz egy hitelesítő alkalmazásra, például a Google Authenticatorra. Ezt a Google Play Áruházból vagy az Apple App Store-ból ingyenesen letöltheted.

  4. Kapcsold össze a fiókod az Authenticatorral!
    A rendszer egy QR-kódot jelenít meg, amelyet a telefonodon található Authenticator alkalmazással kell beolvasnod. Alternatív megoldásként manuálisan is megadhatod a szükséges adatokat.

  5. Add meg az Authenticator kódját!
    Miután a fiók összekapcsolása sikeres volt, a hitelesítő alkalmazás egy dinamikusan változó kódot generál. Ezt írd be az Ügyfélkapu felületén.

  6. Kész is vagy!
    Az Ügyfélkapu Plusz fiókod aktiválva van, a jövőben ezen a módon tudsz belépni az állami rendszerekbe. A belépési oldalon válaszd az Ügyfélkapu Plusz lehetőséget.

Személyesen is lehet igényelni

Ha nem érezzük magunkat elég magabiztosnak a számítógépek világában, vagy egyszerűen csak kényelmesebbnek tűnik, akkor személyesen is lehet igényelni az Ügyfélkapu Pluszt a legközelebbi kormányablakban.

Az ügyintézők minden bizonnyal segítenek az átállásban, és gondoskodnak arról, hogy a folyamat gördülékenyen menjen, de azért az előfordulhat, hogy a kormányablakokban megnövekedik a várakozási idő, hiszen sokan hagyták az átállást az utolsó pillanatra.

A gyorsabb személyes ügyintézés érdekében érdemes előre letölteni Digitális Állampolgár mobilalkalmazást (DÁP), amely szintén fontos része az új rendszernek - az alkalmazás nemcsak az azonosítást segíti, hanem számos kényelmi funkcióval bővül, például a digitális okmányok tárolásával és szelfis azonosítással.

A minisztérium kérése

A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium arra kéri az állampolgárokat, hogy az ügyintézést lehetőség szerint online végezzék, így elkerülhető a hosszas várakozás. Az Ügyfélkapu Pluszra való átállás egyszerű, és mindössze néhány percet vesz igénybe, miközben jelentősen növeli a digitális ügyintézés biztonságát és kényelmét.

A legelső tapasztalok a rendszerrel: