promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Titokzatos videós lett a YouTube magyar királya, mégis alig nézik, de honnan lett több mint egymillió feliratkozója?

Titokzatos videós lett a YouTube magyar királya, mégis alig nézik, de honnan lett több mint egymillió feliratkozója?

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc
Promotions

Dancsó Pétert is megelőzte, ami már elég komoly teljesítménynek számít.

Aki foglalkozott már Youtube-követőtábor építésével, az tisztában van azzal, hogy minden egyes feliratkozóért meg kell küzdeni, és nemhogy százezer, de tízezer követő is óriási munkába kerül, amihez minőségi videók és érdekes témák szükségesek. Legalábbis abban az esetben, ha tényleg értékes tartalmat szeretnénk előállítani, de nem mindenki ennyire türelmes.

Pénzzel megvásárolható feliratkozók

Mióta monetizálták a legnépszerűbb videómegosztót, a feliratkozókat dollárra, és természetesen itthon forintra váltották. Leegyszerűsítve: minél több reklámot néznek meg, annál több pénzt keresnek a platformnak és a tartalomgyártónak is. Reklámból pedig van bőven, a Youtube mostanra szinte belefullad a videó elején, végén, és minden részletnél felbukkanó reklámokba, ami persze könnyedén eltüntethető, feltéve ha a nézők hajlandók fizetni a prémium előfizetésért.

A tartalomgyártóknak így sem kell félniük, marad elég „fizetős” megtekintő, arról nem is beszélve, hogy ők maguk is reklámfelületek, a videók többsége ugyanis valamit valamiért bemutat – ez általában szintén a pénzzel van erős összefüggésben.

Így aztán nem véletlen, hogy sokan próbálkoznak, valaki pedig nemrég úgy döntött, hogy inkább megspórolná a sok munkát, és átvett egy több mint 1,2 millió feliratkozóval rendelkező csatornát, ami ráadásul magyar tulajdonban volt. Néző viszont alig van rajta, így lényegében új közönséget kell építeni, ami nem biztos, hogy egybevág az eddigi feliratkozókkal.

Mindenesetre ezzel a huszárvágással pillanatok alatt megelőzte a Videómániát, Dancsó Péter csatornáját ugyanis 1,27 millióan követik. Ténylegesen magyar tartalmat közvetítő csatorna csak egy van ezen kívül, a paródiavideókból vegyes kontentre váltó Pamkutyáék 1,47 milliós követőtáborán felül pedig magyar tulajdonú de nem magyaroknak szóló csatornákat találunk – van köztük gameplay és receptgyáros is.

Hogy mi a cél a népszerű csatornával, főleg hogyan mehet végbe egy ilyen különös tranzakció, arról többet is megtudhatunk, hol máshol, a Youtubeon: