A saját számlájáról akart pénzt felvenni a nő, a banki dolgozó arcon röhögte, készpénz helyett egészen mást kapott
Olvass tovább...
Egyre szörnyűbb a helyzet, sorra esnek el a pályaudvarok.
A MÁV az érdeklődés közpéépontjában
Az idei évben számos probléma után került a közérdeklődés középpontjába a magyar vasút helyzete - a helyzet odáig fajult, hogy még a politikusok is kénytelenek foglalkozni az üggyel két szalagátvágás között.
Ehhez kapcsolódóan legújabban a MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt bejelentette az Országos Haváriaközpont létrehozásának felgyorsítását, amely 2025 januárjától teljes hatáskörrel és országos lefedettséggel fog működni.
A döntés a november 22-én, pénteken történt kelenföldi felsővezeték-szakadás nyomán született, amely órákra elvágta Budapestet a Dunántúltól, jelentős fennakadásokat okozva a vasúti közlekedésben.
Olvass tovább...
De mi az a haváriaközpont?
Az egzotikus kifejezés nem túl bonyolult dolgot takar:egy olyan intézményt vagy szervezeti egységet, amelyet kifejezetten krízishelyzetek, váratlan balesetek, műszaki hibák vagy egyéb rendkívüli események kezelésére hoznak létre. A célja az ilyen helyzetek gyors, hatékony és összehangolt megoldása, valamint a normál működés mielőbbi helyreállítása.
A műszaki hiba több vasútvonalon is komoly problémákat okozott jelentős késések és fennakadások léptek fel, különösen a győri, székesfehérvári és pusztaszabolcsi vonalakon. A MÁV szakemberei egész éjjel dolgoztak a helyreállításon, és szombat reggelre sikerült visszaállítani a menetrend szerinti közlekedést.
Olvass tovább...
Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy a pénteki események rávilágítottak az Országos Haváriaközpont szükségességére, amely a jövőben hatékonyabban koordinálhatja a gyorsbeavatkozó egységeket, az utastájékoztatást, valamint a pótló- és mentésijáratokat.
A kelenföldi incidens során a MÁV és a Volánbusz munkatársai példás összhangban dolgoztak a helyzet kezelésén: egyes vonatokat tíz busszal pótoltak, és a közlekedés fenntartásához is tízezer ember munkájára volt szükség. Hegyi Zsolt kifejezte reményét, hogy az ilyen együttműködések a jövőben még hatékonyabbá válhatnak az Országos Haváriaközpont működésével.
A MÁV tervei szerint a haváriaközpont nemcsak a vasúti, hanem az autóbuszos közlekedésre is kiterjed majd, biztosítva ezzel az országos közlekedési hálózat zavartalan működését vészhelyzetek esetén: a központ feladata lesz a gyorsbeavatkozó egységek koordinálása, az utastájékoztatás hatékonyabbá tétele, valamint a pótló- és mentésijáratok szervezése.
A 24.hu a napokban készített riportfilmet az egyik elég régen felújított vasúti vonalról:
forrás: Színes Ász magazin