promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Összeomlott a MÁV, a vezérigazgató januárra ígéri a javulást

Összeomlott a MÁV, a vezérigazgató januárra ígéri a javulást

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Egyre szörnyűbb a helyzet, sorra esnek el a pályaudvarok.

A MÁV az érdeklődés közpéépontjában

Az idei évben számos probléma után került a közérdeklődés középpontjába a magyar vasút helyzete - a helyzet odáig fajult, hogy még a politikusok is kénytelenek foglalkozni az üggyel két szalagátvágás között.

Ehhez kapcsolódóan legújabban a MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt bejelentette az Országos Haváriaközpont létrehozásának felgyorsítását, amely 2025 januárjától teljes hatáskörrel és országos lefedettséggel fog működni.

A döntés a november 22-én, pénteken történt kelenföldi felsővezeték-szakadás nyomán született, amely órákra elvágta Budapestet a Dunántúltól, jelentős fennakadásokat okozva a vasúti közlekedésben. 

De mi az a haváriaközpont?

Az egzotikus kifejezés nem túl bonyolult dolgot takar:egy olyan intézményt vagy szervezeti egységet, amelyet kifejezetten krízishelyzetek, váratlan balesetek, műszaki hibák vagy egyéb rendkívüli események kezelésére hoznak létre. A célja az ilyen helyzetek gyors, hatékony és összehangolt megoldása, valamint a normál működés mielőbbi helyreállítása.

A műszaki hiba több vasútvonalon is komoly problémákat okozott jelentős késések és fennakadások léptek fel, különösen a győri, székesfehérvári és pusztaszabolcsi vonalakon. A MÁV szakemberei egész éjjel dolgoztak a helyreállításon, és szombat reggelre sikerült visszaállítani a menetrend szerinti közlekedést. 

Hegyi Zsolt nyilatkozatai

Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy a pénteki események rávilágítottak az Országos Haváriaközpont szükségességére, amely a jövőben hatékonyabban koordinálhatja a gyorsbeavatkozó egységeket, az utastájékoztatást, valamint a pótló- és mentésijáratokat. 

A kelenföldi incidens során a MÁV és a Volánbusz munkatársai példás összhangban dolgoztak a helyzet kezelésén: egyes vonatokat tíz busszal pótoltak, és a közlekedés fenntartásához is tízezer ember munkájára volt szükség. Hegyi Zsolt kifejezte reményét, hogy az ilyen együttműködések a jövőben még hatékonyabbá válhatnak az Országos Haváriaközpont működésével. 

A MÁV tervei szerint a haváriaközpont nemcsak a vasúti, hanem az autóbuszos közlekedésre is kiterjed majd, biztosítva ezzel az országos közlekedési hálózat zavartalan működését vészhelyzetek esetén: a központ feladata lesz a gyorsbeavatkozó egységek koordinálása, az utastájékoztatás hatékonyabbá tétele, valamint a pótló- és mentésijáratok szervezése. 

A 24.hu a napokban készített riportfilmet az egyik elég régen felújított vasúti vonalról:

forrás: Színes Ász magazin