Így hat ránk pszichésen a Temu, ezért képtelenek ellenállni sokan a manipulatív webáruház trükkjeinek
Olvass tovább...
Mindenki ekkor akart olcsón vásárolni, ma már teljesen értelmét vesztette az akció.
Az Egyesült Államokban már évtizedek óta nagy hagyománya van a fekete pénteknek, amikor az üzletek hatalmas akciókkal várják a vásárlókat, akik megrohamozzák a boltokat, illetve most már inkább a webshopokat. A hatvanas években, amikor az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezések elindultak, természetesen még nem voltak online üzletek, hozzánk, Magyarországra viszont már egyértelműen az internetes felületekre szabták a black fridayt.
Először 2014. novemberében találkozhattunk vele, hatalmas csinnadrattával jelentette be számos webshop az esetenként akár 90 százalékos leárazásokat, persze már akkor volt benne némi turpisság, hiszen az igazán olcsó termékekből mindössze néhány darabot tartottak raktáron, így csupán a leggyorsabbak vásárolhattak belőle.
Olvass tovább...
A „szerencsések” megdolgoztak az olcsó – főképp műszaki – termékekért, hiszen sokszor órákkal az esemény indulása előtt már a gép előtt ültek és frissítgettek. Ám volt, aki így is pórul járt, hiszen összeomlott a rendszer a hirtelen, nagy terhelés miatt, így nem került a kosárba a termék, vagy épp a fizetés nem jött össze.
A következő években rendkívüli népszerűségnek örvendett a novemberi leárazás, ám sok volt a zúgolódás is a vásárlók részéről, így szabályozások sorával igyekeztek átláthatóbbá tenni a black fridayt, ami ezután már egyre kevésbé volt jelentős, mostanra pedig teljesen elsilányult, és nagyon úgy tűnik, hogy már csak nevében maradt meg az esemény.
Olvass tovább...
Több webshop már black novembert tart, és persze az akciók sem olyan ütősek, vagy ha annak is tűnnek, valójában a más webáruházakhoz képest eredetileg drágábban árult termékeket kínálnak olcsóbban – legalábbis erről árulkodnak az árgrafikonok.
Attól persze, hogy nálunk ennyire „magyaros” a black friday, máshol azért még érdemes körülnézni, külföldi webshopokban ugyanis még találhatunk igazán nagy akciókat. Sokan ugyanakkor úgy vélik, hogy a black friday itthon csak egy marketingkifejezés, és inkább januárban érdemes keresni az akciókat, az ünnepek után ugyanis ennél jóval komolyabb árzuhanások is vannak.
A black friday jelenség a vásárlókat is megosztja, a legtöbben pedig ma már úgy vélik, hogy az amúgy túlárazott termékeket kapják meg normálisabb áron, és persze felmerül az a kérdés is, hogy ugyan miért csinálná ezt egy webshop, ha anyagilag bukta lenne számára?