
Kiderült a legnépszeűbb elektromos autó titka, ennyit megy el valójában töltés nélkül
Olvass tovább...
Két rivális márka olyan megállapodást kötött, amitől minden rajongók is teljesen megőrültek.
Az autóipar világát mindig is a kőkemény verseny és az esküdt ellenségek harca jellemezte. Vannak márkák, amelyeknek a rivalizálása legendás és amelyeknek a vásárlói szinte vallásos hittel kötődnek a kedvencükhöz. Különösen igaz ez a német prémium szegmensre, ahol két gigász évtizedek óta feszül egymásnak, mind a versenypályán, mind az utakon. Éppen ezért hatott bombaként a hír, ami a napokban bejárta a világsajtót: az egyik ilyen, magyarok által is imádott autómárka olyan lépésre szánta el magát, amire a legmerészebb álmainkban sem gondoltunk volna. Sokan szerint ezzel a döntéssel a márka porig alázta magát és elárulta mindazt, amit eddig képviselt.
Olvass tovább...
Egy autógyártó számára a motor mindig is több volt, mint egy egyszerű alkatrész. A motor a márka szíve, a lelke, a mérnöki tudás és a filozófia legfőbb megtestesítője. A vásárlók nemcsak egy autót vesznek, hanem egy életérzést, egy teljesítmény-ígéretet, amit a motorháztető alatt duruzsoló erőforrás garantál.
A német prémium gyártók esetében ez hatványozottan igaz. A sorhatos motorok selymes járása, a V8-asok brutális üvöltése, a precíz mérnöki munka mind-mind olyan szimbólumok, amelyek megkülönböztetik őket egymástól. Éppen ezért volt elképzelhetetlen, hogy egy ilyen patinás gyártó valaha is a legnagyobb riválisától kérjen segítséget a legfontosabb alkatrész, a motor fejlesztésében.
A következő videóból pedig az is kiderül, melyek a legmegbíthatóbb autók. Mindenképp érdemes elidőzni itt egy kicsit, mielőtt még tovább ásunk a szövetség témakörében.
A New Atlas szaklap által megszerzett információk szerint a Mercedes-Benz és a BMW, a két ősi ellenség, mindenkit megdöbbentő megállapodást kötött. A hírek szerint a jövőben a két gyártó közösen fog fejleszteni és gyártani bizonyos motorokat.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jövő Mercedes modelljeiben BMW által fejlesztett motorok doboghatnak és fordítva. A döntés hátterében a kőkemény gazdasági racionalitás áll: az elektromos átállás elképesztő összegeket emészt fel és a belsőégésű motorok fejlesztése egyre drágább a szigorodó környezetvédelmi normák miatt.
A két cég így próbálja meg csökkenteni a költségeit, hogy a felszabaduló forrásokat az elektromos autók fejlesztésére fordíthassa.
Olvass tovább...
Bár a döntés gazdaságilag érthető, a rajongók és a szakértők egy része valóságos szentségtörésként, a márka megalázásaként éli meg a történteket. A Mercedes, amely mindig is a saját útját járta és a "Das Beste oder Nichts" (A legjobbat vagy semmit) szlogennel hirdette magát, most kénytelen a legnagyobb konkurensével közösködni.
"Ez olyan, mintha a Coca-Cola a Pepsitől kérne receptet, vagy a Real Madrid a Barcelonától venne játékosokat a legfontosabb posztokra. A márkaidentitás alapja sérül" - írta egy felháborodott kommentelő az egyik autós fórumban.
A kritikusok szerint a Mercedes ezzel a lépéssel elismeri, hogy egyedül már nem képes tartani a lépést a technológiai versenyben és feladja azt a függetlenséget és felsőbbrendűséget, ami eddig a védjegye volt. A kérdés most az, hogy a vásárlók hogyan reagálnak majd, amikor egy csillaggal az orrán vásárolt autóban egy olyan motor dolgozik, amit a legnagyobb rivális mérnökei terveztek.