
Autót akart vásárolni fél millió forintért, meglepődött a kínálaton: végül egy igen különleges darabhoz jutott hozzá - 1. rész
Olvass tovább...
Munkásautók a lehető legolcsóbban, a lehető legfrissebb műszaki vizsgával.
Ahogy hosszabbodnak a nappalok és melegszik az idő, lassan megélednek a falusi és kertvárosi munkáskezek. Az énekes madarakat mindenféle vágó, csiszoló, hajlító, aprító, stb. gépek alkotta zenekarok kísérik, melyekhez különböző méretű mezőgazdasági gépek dízelmotorjai csatlakoznak alt és basszus tartományokban.
A lakókörnyezetek építése vagy felújítása akkor is embert próbáló feladat, ha a szakmunkákat túlnyomó részt nem magunk végezzük, hiszen ilyenkor érdekünk legalább valamiféle segédmunkás szerepben követni a munkafolyamatokat. Természetesen nem mindenki képes beállni a betonkeverőhöz, de ha a távolsági anyagmozgatásban segédkezünk, a szaki addig is folyamatosan tud dolgozni. Érthető az is, hogy senki nem szereti összepiszkítani a saját csomagtartóját vagy az üléseit, meghúzni a fényezést, kiszakítani a kárpitot.
Olvass tovább...
Ezúttal összeszedtünk a marketplace-ről néhány motorizált talicskát legalább fél évnyi műszakival, működőképes állapotban, különböző célokra és méretekben, amikhez akár még egy kis kedvezményt is ki tudunk alkudni.
Kezdjük az Opelekkel:
Ugyanis a legolcsóbbak ebben a kategóriában, egyszerűségükhöz nem fér kétség.
A legolcsóbb jelenleg (a cikk írsának a pillanatában) egy 5 ajtós B Corsa, melyet az ország keleti csücskében hirdetnek 120000ft-ért. Ez verhetetlen ár-érték arányt jelent még akkor is, ha messziről kell elhozni, mivel több, mint egy év műszakival rendelkezik, ráadásul működik is elvileg minden benne, rajta.
Előnyei:
-Nem füstöl(!), a futómű és a váltó működik.
Hátránya:-A hidraulikus szelepkiemelő (hidrotőke) csattog [ugyanilyen motorral, ugyanilyen hibával mentem 5 év alatt 50000Km-t], így nem feltétlenül kell elállni a vásárlástól.
Olvass tovább...
Folytassuk egy F Astra Caravannal ami kifejezetten olcsó a használt autók között:
Tágas raktérrel, tetősínnel 175000ft+átírásért novemberig kapunk használati jogot. Klíma és szervó is van benne, így garantáltan nem izzad le idejekorán a brigádvezető! A hirdetés alapján minden működik. Amennyiben ezt nem tudjuk a helyszínen cáfolni akkor ez az árképzés kifejezetten barátságos a gépsárkányért.
Maradjunk egy picit a német kombiknál:
Egy 30 éves VW Passat a mai napig komoly, megbízható munkatárs lehet. Szebb állapotban még akár öltönyös kispolgárok komfortját szolgálják a mai napig, persze ne feledjük, hogy itt most továbbra is a kocsma és a dohánybolt bejárata előtt toborozzuk a brigádot.
Alanyunk már rendelkezik szakmai tapasztalattal, hiszen a hirdető is így használta, ráadásul az első és legolcsóbb vonóhorgos kocsi a listán: 222222Ft-ra árazták, de a szöveg alapján ez még kerekíthető lejjebb. Papír alapján félévig biztosan használható. A képekről kiderül, hogy napfénytető is van rajta, bár annak működésére nem tér ki az eladó, de állítása szerint visszaveszi, ha esetleg nagy hidegben nem indulna.
Elegánsabb kivitel, akár egy daliás futárlegény slim-fit munkavédelmiben, fekete ötágú alufelnivel. Megjelenése a legjobb a listán: tolóajtós raktér, az ülést leszámítva kultúrált utastér, amibe akár egy jól szituált, éttermeket kiszolgáló területi képviselő is beülne feleségestül. A 450000Ft-ért 20 hónapnyi vizsgát kapunk, ha elfogadjuk a sebességmérő működésképtelenségét, valamint a fűtés és a klíma hiányát, mivel az utastérbe fúvó ventilátor hibás.
Természetesen a Ford Transit sem hiányozhat az élmunkások listájáról, ha indokolja az anyagmennyiség vagy a brigád létszáma: Az olcsóbb gép egy tapasztalt veterán amin meglátszik az évtizedek gyötrődése, de a mindenható dokumentum még másfél évet jósol neki, és ezért 450000-et kell leszurkolni.
A másik alany 9 évvel fiatalabb és 9 személyes, így jól variálható a személyi állomány és a rakodótér aránya. A “típushiba az alvázban” rozsdásodásra utal, viszont a 600000Ft-os vételárhoz egy évnyi bizalmat kapunk a hatóságok részéről.
Olvass tovább...
Író: Szegedi Gyula