
Ezek a legjobb használt autók durván olcsón, évekig hű társaid lesznek
Olvass tovább...
Újra napirendre került az Európai Unióban, nemsokára kötelezővé tehetik.
Újabb kötelező felszerelés kerülhet bele minden új autóba, ha az Európai Unió megszavazza – írta meg egy olasz hírportálra hivatkozva az Autószektor. Az Európai Unió korábban egy olyan rendeletet hozott, amelyben meghatározzák egyes ADAS rendszerek kötelező jelenlété az új autókban. Ezek közé tartozik az alkoholzár is, ami azt a célt szolgálná, hogy kevesebb ittas vezetés okozta közúti baleset történjen.
Az alkoholzár működése igen egyszerű: a vezetőnek bele kell fújnia a készülékbe, de van egy olyan lehetőség is, hogy egy meghatározott mondatot kell hangosan kimondania a szenzor felé fordulva. Ezek után a szenzor elemzi a lehelet összetételét, és ha nem talál benne alkoholt, akkor a vezető beindíthatja az autó motorját.
Ha az érzékelő szerint nincs alkohol a vérben, akkor engedélyezi a vezetést, de így is óvatosságra szólítja fel a vezetőt. Amennyiben az alkoholszint meghaladja a határértéket, és ezt a szenzor is érzékeli, akkor megtagadja az autó beindítását.
Hozzá kell tenni, hogy országonként eltérő lehet a véralkoholszint küszöbértéke, illetve aki külföldre utazik autóval, annak kötelező betartani az adott országban érvényben lévő szabályokat.
Olvass tovább...
Az alkoholzárat most még nagyon könnyű manipulálni vagy átverni, mert például ha valaki egy józan utassal végezteti el a tesztet, már nem tagadhatja meg az autó beindítását, és az alkoholt fogyasztott vezető ittas állapotban vezetheti az autót. Nyilván ez nem csak súlyos szabálysértés, hanem veszélyes is, hiszen nemcsak a saját, illetve utasa biztonságát, hanem a forgalomban lévő többi autós testi épségét is veszélyezteti.
Az alkoholzárat leghamarabb 2026-ban tehetik kötelezővé az új autókban.