promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Két egymást követő alkalommal is selejtes autót sóztak rá a vásárlóra, filléres megoldással javította meg otthon

Két egymást követő alkalommal is selejtes autót sóztak rá a vásárlóra, filléres megoldással javította meg otthon

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Autó & Motor
Kategória fejléc

 A kereskedőt nem érdekelte a probléma, neki kellett megoldani: zseniálisat húzott, beszámol a tapasztalatairól. 

Az autóvásárlás és az autójavítás nem kellene, hogy kéz a kézben járjanak, azonban ha az ember olcsó autóót vásárol, jelen esetben 500 ezer forint alatt, akkor bizony előfordulhatnak kellemetlen meglepetések. Rutinos autószakértő meséli el kálváriáját, ahogyan megpróbál elboldogulni a nepperek között.

Az előző fejezetet ott fejeztem be, hogy ami az első nap nem romlott el, az egy hónap alatt sem tudott. Nos, a második hónap már nem volt ennyire eseménytelen: megjött az új rádió, ami néha tök jól működik, máskor folyamatosan lefagy… Néhány nap állás után lemerült az akksi és bikázni kellett. Mi sem világosabb – gondoltam- a rádió szívja az akksit.

Gyors árammérés után (amely fél ampernyi szivárgást mutatott) ki is dobtam a rádiót majd meg is szűnt a szivárgás, a rádiót pedig elkezdtem tesztelni tápegységről, aminek következtében sokkal megbízhatóbban kezdett működni.

A hiba elhárítva, az akksi nem merül állásában, viszont egyre gyanúsabb lett a rádió viselkedését is figyelembe véve, hogy a generátor egyre ritkábban tölt.

Sikerült kifognom tehát két egymást követő évben 2 olyan kocsit, amiben a generátor szénkeféjének az utolsó millimétereit volt szerencsém koptatni. - Sebaj, egyszer már összeraktam erre az esetre az ideiglenes „besz*rt a generátorom kezdőszett”-et ami egy 11.1V 22Ah-ás lítium-ion akkuból, a hozzá tartozó feszültségmérős szivargyújtó adapterből, egy zsebbikából és egy indítóakkumulátor-töltőből áll.

A munkaakkumulátor menet közben a szivargyújtóra csatlakozva 12V alatti feszültség esetén tölti az indítóakkumulátort (inkább csak lassabban engedi merülni), a feszültség folyamatos figyelése fontos, mert amikor néha összeér még a szénkefe maradék csonkja és elkezd tölteni a generátor, haladéktalanul ki kell húzni a li-ion akkut a rendszerből.

Tudom, le is húzhatnám a gerjesztő feszültség kábelét, de felülről nem sikerült megoldani, ha meg majd alá mászok, akkor már kiszedem az egészet és kicserélem a kefét, amit azóta már beszereztem.

A zsebbika azért kell, hogy 12V vagy az alatti feszültségnél ne az ólomakksit gyilkoljam és merítsem az indítással, az ólom-akkutöltő értelemszerűen szükséges bárhova is megyek, persze messzire nem merek. Beszereztem még gyors záras akkumulátor sarut, hogy amíg nem lesz elég jó idő, és elég türelmem a szereléshez, ne legyen bonyolult a töltögetés.

Az utóbbi hetekben tehát ismét boldogan „hibrideznék” de azért egy bal első lengéscsillapító is elpukkant a belváros egyik történelmi útburkolatán. Ezt a hibát jóval rövidebb folyamat volt megtalálni, de ezzel már tényleg nem vesződök, szervizben kezdem az újévet.

Író: Szegedi Gyula