Döbbenet: az egri vár 1552-es ostrománál ott volt egy Trabant is? - Elképesztő városi legendák az 1968-as magyar filmről
Olvass tovább...
Az NDK előszeretettel alkalmazta határvadász elfogónak a kis kétüteműt.
Azok az idők már régen elmúltak, amikor a Trabant egy lesajnált, roncstelepre ítélt konzervdobozként volt elkönyvelve, a duroplaszt-karosszériás csoda ugyanis manapság a gyűjtők egyik kedvelt célpontja, és nem csupán idehaza, hanem szülőhazájában, Németországban is.
Hiába készült belőle Zwickauban közel hárommillió darab, a kétüteműek mostanra nagyon megfogyatkoztak (a négyüteműekből meg amúgy sem gyártottak túl sokat), az utakon pedig már alig láthatunk belőlük, legfeljebb találkozókon tűnnek fel, hétköznapi használatra már csak nagyon kevesen veszik igénybe az NDK-s kisautó szolgálatait.
Nem volt ez mindig így, valamikor Magyarországon is éveket kellett várni még egy Trabantra is. A rendszerváltást követő években továbbra is népszerű volt, az olcsó kocsi alternatíváját jelentette a drága új autókkal szemben.
Olvass tovább...
Az NDK megszűnése után azonban az újraegyesülő Németországban gyorsan leáldozott a csillaga, sokszor nemes egyszerűséggel az utcán hagyták az emberek a Trabijukat, annyira nem volt értéke, és inkább átültek egy sokkal rosszabb állapotú nyugati autóba, mit sem sejtve arról, hogy azok már nem szerelhetőek meg az utak szélén.
Később nálunk is hasonló lett a tendencia, a Trabantok pedig vagy a kert végében árválkodtak és korhadtak el, vagy egyszerűen begurultak vele a legközelebbi autóbontóba. Amik viszont megmenekültek és a mai napig szép állapotban vannak, azok értéke az elmúlt években rohamos emelkedésnek indult. És akkor a speciális típusokról még nem is beszéltünk.
Olvass tovább...
A Tramp különlegessége, hogy nincsenek ajtajai és gyakorlatilag egy Trabant kabrió volt, amire ponyvatetőt lehetett applikálni. A Trampot a hatvanas évek közepétől kezdték gyártani és egészen a nyolcvanas évek derekáig készítették, leginkább az NDK hadseregének és rendőrségének részére. Magyarországra és jutott néhány példány belőlük, ezek a kis csodabogarak pedig igazi gyűjtői ritkaságnak számítanak és bár terepjárónak csak nagy jóindulattal lehet nevezni, elég mókásan néznek ki, és éppen ezért az autós találkozók egyik közkedvelt típusa.
Aki viszont szeretne magának egy ilyet, annak igen mélyen a zsebébe kell nyúlni, most például egy viszonylag késői, 1984-es darab került fel a Használtautóra nem kevesebb mint 6 millió forintért. Mint a hirdető írja, a szóban forgó Tramp kitűnő állapotnak örvend, és még műszakija is van.
És hogy milyen gurulás közben egy Tramp? Egészen fenomenális!