promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A szer után újabb testhorror érkezik a mozikba, volt aki nem bírta végignézni

A szer után újabb testhorror érkezik a mozikba, volt aki nem bírta végignézni

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc

Milyen ajánlót lehet írni ahhoz a filmhez, ahol a nézők nagy része rosszul lett?

A The Ugly Stepsister (2025) egy sötét, groteszk és mélyen szatirikus testhorror, amely a klasszikus Hamupipőke-mesét értelmezi újra. Emilie Blichfeldt norvég rendező első nagyjátékfilmje, amely a Grimm-testvérek sötétebb változatából merít ihletet a női testkép, a szépségideálok és a társadalmi elvárások kegyetlen világát tárja fel.​

A film főszereplője Elvira (akit a filmben szinte brillírozó Lea Myren alakít), aki mindenáron túl akarja szárnyalni gyönyörű mostohatestvérét, hogy elnyerje a herceg figyelmét. A történet azonban nem a megszokott tündérmesei úton halad: Elvira brutális és groteszk módszerekkel próbálja elérni a vágyott szépséget. A filmben komoly szerepet kapnak a durva szépészeti beavatkozások és testmódosítások, amik a manapság nagyon kedvelt görbe tükröt állítják fel a szépségkultuszt kergetők elé.

A The Ugly Stepsister egy klasszikus testhorror, amely bemutatja, hogy a szépség iránti vágy hogyan vezethet önpusztításhoz, ha nem tudjuk hol a határ. Jellemző ez azokra, akik belesétálnak az elégedetlenség csapdájába: a tükörbe nézve soha nem azt látják, amit akarnak. Nincs elég szép, elég jó, mindig egy utolsó, apró változtatás kell ahhoz, hogy azt érezzék, végre szerethetőek és értékesek lesznek a társadalom számára. A filmben megjelenő durva jelenetek, például a kalapáccsal végzett orrműtét vagy a szempillák nyers szemhéjhoz varrása, nemcsak sokkolóak, hanem mélyebb jelentéssel is bírnak: a női önutálat és a társadalmi nyomás szimbólumai. ​

A rendező, Emilie Blichfeldt jól ismeri ezt a világot, saját testképzavarából merített inspirációt és célja az volt, hogy egyszerre váltson ki empátiát és kényelmetlenséget a nézőkből, miközben elgondolkodtatja őket a szépséghez való viszonyukról. ​
A film a 2025-ös Sundance Filmfesztivál Midnight szekciójában debütált, ahol erős reakciókat váltott ki a nézőkből: egyesek rosszul lettek, sőt, hányás is előfordult a vetítés alatt. ​A kritikusok viszont elismerően nyilatkoztak a filmről. A Rotten Tomatoes-on 98%-os pozitív értékelést kapott, míg a Metacritic-en 71 pontot ért el. A Variety kritikusa kiemelte, hogy a filmben a "szépség fájdalom" mottó nemcsak szó szerint, hanem metaforikusan is érvényesül. 

A film vizuális világa lenyűgöző: a gótikus és groteszk elemek keverednek a dekadens szépséggel. A díszletek és jelmezek a kelet-európai mesefilmek hangulatát idézik, miközben a test átalakulását bemutató jelenetek brutálisan realisztikusak. A zene, amelyet Vilde Tuv és John Erik Kaada komponált, tovább fokozza a film sötét és melankolikus atmoszféráját. ​

A film norvég mozikban 2025. március 7-én debütált, és április 18-án kerül az amerikai mozikba. A Shudder streaming szolgáltató megszerezte a jogokat Észak-Amerikára, az Egyesült Királyságra, Ausztráliára és Új-Zélandra. A film várhatóan májusban kerül bemutatásra a Fantasy Filmfest Nights-on, és június 5-én a német mozikban. Az, hogy Magyarországra mikor érkezik meg, egyelőre kérdéses.

Az előzetest ide kattintva tudod megtekinteni: