
Orbán Viktor kedvenc filmjei között egy magyar sincsen, három címet sorolt fel
Olvass tovább...
Amerika listázta a világ filmjeit, és egy magyart is feltettek a legjobbak közé.
A magyar filmeknek néha világszerte hírük szokott menni, például korábban egy amerikai kritikus megnézte A tanút, és komoly véleményt publikált róla az egyik újságban. Most ismét a magyar filmesek világszínvonalú munkájáról beszélnek, ugyanis a részben hazánkban, magyar stábbal forgatott A brutalista több Oscar-jelölést is kapott, többek között a Legjobb vágás kategóriában, amiben Jancsó Dávid kaphatja meg az aranyszobrot.
Az amerikai IGN, ami az egyik legnagyobb filmes oldal a tengerentúlon, most közzétett egy listát, amin a világ legjobb apokalipszisfilmjei szerepelnek. Ez egy tízes lista, és a sok külföldi, amerikai produkció között olvasható egy magyar film címe is, mégpedig egy előkelő 4. helyen.
Olvass tovább...
Az amerikai oldal rendkívüli okból tartja a világ egyik legjobb apokalipszisfilmjének Tarr Béla és Hranitzky Ágnes közös rendezésű, 2000-ben bemutatott Werckmeister harmóniák című produkcióját, ami Az ellenállás melankóliája című regényen alapul.
Az amerikai IGN szerint a Werckmeister harmóniák egy unikális és furcsa film, ami megérdemelten került fel a lista 4. helyére, mert bár teljesen elüt a többi filmtől, ami a listán szerepel, mégis illeszkedik a felsorolásba, mert "a realista drámákat idéző kezdés után hipnotikus, biblikus Armageddonná alakul a szemünk előtt".
Érdemes megnézni, hogy milyen filmeket előzött meg:
Tarr Béla filmje egy szürke, csendes alföldi kisvárosban játszódik, ahol az életszínvonal lassan, de fokozatosan romlik. Váratlanul egy vándorcirkusz érkezik, ami két attrakcióval hívja fel magára a figyelmet: a herceggel és a bálnával. A városba idegenek is jönnek, akiket a helyiekkel együtt a herceg felbőszít és rombolásra késztet. Rövid idő alatt elszabadul a pokol, amit már a józan ész képtelen megállítani.
Ez a film sötét képet fest az emberi jelenünkről és jövőnkről, amiben már nincs helye semmiféle idealizmusnak, és ahol a gyilkosok és áldozatok közötti éles határ gyakran elmosódik.