Lázár János szemöldöke is felszaladna, olyan üzenetet kapott a MÁV egy utastól
Olvass tovább...
Meglepődnénk, ha InterCity helyett egy ilyen érkezne a hármas vágányra.
Mit hallunk mostanában a MÁV-ról? Állandóan késő vonatok, leharcolt vagonok, koszos vécék. Csak reménykedhetünk abban, hogy javulni fog a helyzet, ehhez azonban rengeteg pénz és idő kell, az utasok részéről pedig türelem, ami érthető módon mostanra eléggé megfogyatkozott.
Most azonban nem az államvasút jelenéről, hanem a múltjáról lesz szó, ugyanis bármilyen hihetetlennek is tűnik, voltak olyan idők, amikor három centi hó nem bénította meg a vonatközlekedést – igaz, lassan úgy tűnik, hogy már ennyitől sem kell tartani.
Azonban nem mindig volt ez így, sokan emlékeznek még az igazán „nagy” telekre, amikor röpködtek a mínuszok és hófalak tornyosultak az utak mentén. Az 1987-es havazást még ma is emlegetik, és bár azzal talán még ez a szovjet monstrum sem birkózott meg, voltak olyan időjárási események, amikor nagyon jól jött a megdöbbentő technológia.
Olvass tovább...
A szovjet Klimov VK-1 gázturbina MiG-15-ösök és 17-esekben, valamint Il-28-asokban voltak használatosak, ám előfordult, hogy egy M44-es dízel-villamos tolatómozdonyra kötötték – egyebek között Rákosrendezőn vagy a Ferencvárosi rendezőn.
A hatvanas-hetvenes években számos kísérletet végrehajtottak a hajtóművel, és mivel készült belőle bőven, ezért aztán olyan hétköznapi dolgokhoz is megpróbálták hasznosítani, mint a vasúti váltók felolvasztása. A tesztek ugyan sikeresek voltak, de egyrészt iszonyatos fogyasztásuk volt, másrészt ami nem volt rögzítve a környezetükben, az gyakorlatilag elrepült. Alkatrészek, követ, mindent elfújt a túlméretezett „hajszárító”.
Bármennyire is furcsa volt a szerkezet, évekig használták nagy megelégedéssel, funkcióját ugyanis ellátta, Taszáron például a kifutót is hasonló eszközzel jégtelenítették. Ám végül eljárt felettük az idő és egyszerűbb, kisebb olvasztókra cserélték őket
A Süsünek becézett gépek közül az egyiket a 90-es években Pakson, a vasúti múzeumban lehetett látni, majd Zsámbékon és Istvántelken is feltűnt. És hogy mekkora ereje van egy ilyen hajtóműnek? Máris mutatjuk, öveket becsatolni: