
A Netflix minisorozata nem hagy időt levegőhöz jutni, hihetetlen csavarral dönt le a székről, nem véletlen kapott 90%-os értékelést
Olvass tovább...


Egy nő szabadul a fogságból, de rá kell jönnie, hogy az igazi börtön ott van, ahol a legkevésbé számítana rá: a saját fejében.
Felejtsd el egy percre a szokásos skandináv krimik szürke árnyalatait, és készülj fel valamire, ami sokkal rémisztőbb, mert itt most a félelem nem a hóból, hanem a négy fal közül érkezik. A Netflix német minisorozata, a Drága gyermek (Liebes Kind), nem szokványos krimi a sablonos fordulatokkal, ahol már a 10. percben tudod ki a tettes; ehelyett egy brutálisan rétegelt, lélekbemarkoló pszichológiai utazást kapunk arról, hogyan hagyja maga mögött valaki a fogságot és hogyan viszi magával a belső börtönt.
A történet a hideg, ablak nélküli kabinban indul, ahol egy nő és két gyermek, Hannah és Jonathan, egy szigorú és elmebeteg rend szerint élnek. A menü: étkezés, tanulás, mosdószünet. A főszereplő: Papa. Ő az, aki diktálja a szabályokat, ő az, aki a nőt „Lenának” hívja, ő az, aki meggyőzi őket, hogy a külvilág veszélyes, és csak a kabin nyújthat biztonságot. A bevezető jelenetek, ahol a trió riadtan várja, hogy a férfi megvizsgálja a kezüket (nincs-e bennük valami rejtegetni való), már önmagukban is felállítják a szőrt a karon.
Ez a fogság nem csak fizikai, hanem pszichológiai kínzás: a nő kénytelen eljátszani a „mama” szerepet, haját befestik, identitását elrabolják. A rettegés tapintható, de még a legkisebb hiba (például sírás a gyerekek előtt) is súlyos következményekkel jár. „Tudod a szabályokat, Lena” – ez a mondat egyenesen a gerincébe hatol.

Olvass tovább...
A cselekmény egy brutális fordulatot vesz, amikor a nő egy súlyos autóbaleset után megszökik, de a gyerekeivel – és a fogvatartóval – együtt menekülnie kell. A baleset újraindít egy 13 éves, rég elfeledett hideg esetet: Lena Beck eltűnését. Amikor a nőt kórházba szállítják, a rendőrség, és Lena aggódó, meggyötört szülei rögtön felismerni vélik benne az eltűnt lányukat.
De ahogy a nyomozók és a szülők bevonódnak a történetbe, kiderül, hogy a kép sokkal sötétebb és összetettebb. A nő nem az igazi Lena. Jasminnak hívják, egy újabb áldozat, aki kénytelen volt felvenni Lena szerepét a túlélés érdekében. A fogság, az elszigeteltség és a pszichológiai manipuláció olyan mély nyomokat hagyott a gyerekeken, különösen a kislányon, Hannah-n, hogy vallomásaik zavarosak, rémisztőek, és tele vannak a „Papa” által beléjük sulykolt hazugságokkal.
A Drága gyermek nem csak a bűntényt igyekszik megfejteni (bár a cselekmény rengeteg csavart tartogat a valódi elkövetővel kapcsolatban), hanem elsősorban a trauma természetét vizsgálja. A történet a traumatizált gyermekek, az eltűnt lány szüleinek szemszögéből bomlik ki, akik 13 év után is a remény és a kétségbeesés határán egyensúlyoznak, és a nyomozókéból, akik egyre mélyebbre ásnak egy torz családi dinamikába.
Ahogy a sorozat készítője is kiemelte, a fókusz nem a tettesen van, hanem az áldozatokon és a belső fájdalmon: „Még ha sikerül is megszöknöd, a belső börtönödet magaddal viszed.” Ez a sorozat a túlélésről szól, arról, hogy hogyan kell újra és újra kiharcolni a szabadságot a fejedben, miközben a múlt rémei a nyomodban vannak.

Olvass tovább...
Ha szereted a feszült, gondolkodtató thrillereket, mint a Holtodiglan vagy A szoba, de egy olyan csavarral, ami kizárólag a legpusztítóbb emberi pszichére jellemző, a Drága gyermek kötelező darab. A Netflix hatrészes miniszériája zseniális színészi játékot (különösen a kislány, Naila Schuberth alakítása hátborzongatóan emlékezetes) és egy olyan történetet kínál, ami a végső csavar után is sokáig a fejedben fog motoszkálni.
Zárd be az ajtót, húzd be a függönyöket, és készítsd elő a kedvenc pokrócodat, mert ez a pszichothriller nem fog elengedni.
A Netflix thriller előzetese itt megtekinthető: