
A Netflix ledobta az atombombát, felkerült Stephen King fiának legsötétebb thrillere, ahol a karácsony is rémálommá válik
Olvass tovább...


A Netflix kínálatában kevés olyan thriller van, amely ilyen mélyen bemászik a néző bőre alá
A Netflix időről időre bedob egy-egy olyan thrillert, amely nemcsak a műfaj rajongóinak csapja le az állát, hanem bárkinek, aki kíváncsiságból kattint rá. A Mentős pontosan ilyen film: csendben érkezik, aztán lassan, alattomos tempóban bekúszik a néző idegei alá, míg végül az egész történet egyetlen nagy, sötét spirállá válik, amiből nincs kiszállás.
Spanyol thrillerről van szó, amely már az első percekben jelzi: ez nem az a film, ahol a főhősért szorítasz. Ez az a film, ahol végig attól rettegsz, mire képes még. A főszerepben Mario Casas, aki úgy viszi végig a történetet, mintha egyre mélyebbre süllyedne egy mocsárba és minket is szépen húz magával.
A történet Ángel körül forog, egy mentős körül, akinek első pillanattól kezdve van valami nyugtalanító vibrálás a viselkedésében. Jár balesetekhez, próbál életeket menteni… és közben elcsen ezt-azt. Egy óra, egy napszemüveg, egy gyűrű – apró trofeák, amelyekről csak ő tudja, miért fontosak.
A barátnője, Vane egy kedves, intelligens állatorvostan-hallgató, aki próbálja egyensúlyban tartani a kapcsolatukat, de Ángel féltékenysége, bizonytalansága és folyamatos önsajnálata lassan mindent szétmorzsol.
Aztán jön a baleset, amely egyik pillanatról a másikra elszakítja Ángel életének fonalát. Tolószékbe kényszerül, elveszíti a munkáját, a kontrollt, a büszkeségét és innentől kezdve csak egyetlen dolog marad: a düh.

Olvass tovább...
Ángel bosszúvágya lassan, de biztosan megmérgez mindent. Ahelyett, hogy segítséget kérne, hogy új életet próbálna építeni, inkább belekapaszkodik a tévképzeteibe. Így válik a féltékenység mániává, a mániából kontroll, a kontrollból pedig brutális megszállottság lesz.
Letölt egy nyomkövető applikációt Vane telefonjára. Ellenőrzi minden mozdulatát. Kiforgatja a szavait. A lakás lassan börtönné válik, ő pedig azzá az emberré, akitől egykor másokat próbált megmenteni.
A film ettől a ponttól kezd igazán elsötétedni: Ángel a mentős múltjából hozott orvosi tudását fordítja át olyan tervekbe, amelyeket jobb lett volna papíron sem megfogalmaznia. A néző ekkor már nem tudja eldönteni, mitől fél jobban: attól, amit lát… vagy attól, amit csak sejt.
Mario Casas játéka dermesztően jó: Ángel nem válik szörnyeteggé egyik pillanatról a másikra. Apró gesztusokból, rossz döntésekből, elfojtott frusztrációkból épül fel az a karakter, aki a film második felére már teljes kontrollt akar gyakorolni minden és mindenki felett. És ehhez a saját orvosi tudása a legveszélyesebb fegyver.
Eközben Déborah François, aki a barátnőt játssza, ellop minden jelenetet, amelyben feltűnik: Vane egy igazi túlélő. A film egyik erőssége épp az, hogy az ő karaktere kap árnyalatokat, miközben a történet egyre inkább Ángel pokoljárása köré fonódik.
A Mentős tipikusan a lassú, fojtogató feszültség filmje. Sokak szerint túl sötét, túl kényelmetlen, túl sok a nyomasztó csend, mások szerint épp ez teszi kihagyhatatlanná.
A Netflix kínálatában kevés olyan thriller van, amely ilyen mélyen bemászik a néző bőre alá, még akkor is, ha azonosulni senkivel sem igazán lehet. Ez a történet egy ember lassú széthullásáról szól és arról, hogy milyen pusztítást okoz, amikor valaki nem tudja elfogadni, hogy segítségre szorul.

Olvass tovább...
A Mentős nem feltétlen az a film, amit jókedvűen ajánlasz a barátaidnak, de egy biztos: hogy miután véget ér, percekig csak ülsz és gondolkodsz rajta. Ez a spanyol thriller sűrű, sötét és érzelmileg kimerítő, de aki szereti az intenzív, karakterközpontú történeteket, annak kihagyhatatlan.
Röviden: STREAMELD. Csak ne számíts könnyű esti kikapcsolódásra.
A film előzetese itt megtekinthető: