
A Netflix krimi-thrillerétől az egész internet ledermedt, olyan fordulatot húz, hogy napokig nézel magad elé
Olvass tovább...


A nézők már most arról beszélnek: ez az a thriller, amely után az ember óhatatlanul megnézi, biztosan zárva van-e az ajtó
Van valami zsigeri érzés abban, amikor az ember a „Stephen King fia” kifejezést hallja. Mintha a horror irodalom DNS-e folyton továbböröklődne: sötét fantáziavilág, kegyetlen gonosztevők, fojtogató hangulat és egy történet, ami garantáltan nem hagy nyugton. Joe Hill pontosan ezt a hagyatékot viszi tovább, és ugyanakkor rá is tesz egy lapáttal. A NOS4A2 című regénye, amelyből a sorozat készült egyszerre modern, beteg, mélyen emberi és végtelenül ijesztő.
A Netflix sorozat már első ránézésre is különleges: egyszerre karácsonyi rémálom, urban fantasy és egy torzított coming-of-age történet, ahol a gonosz egy 1938-as Rolls-Royce Wraithben érkezik, és mosolyogva viszi magával a gyerekeket az örökké tartó „Christmaslandbe”, ahol minden nap karácsony… és minden nap fáj valakinek.
A NOS4A2 azért üt ekkorát, mert Joe Hill nem a Stephen King-féle receptet másolja. A saját világát építi fel: sötét, de nem simán a rémületre épít, van benne poézis, melankólia, sérült emberek és torz tükörképek. A főhős, Vic McQueen nem szuperhős, nem végzős varázsló, nem világmegmentő. Csak egy lány, akinek egy nap kinyílik a feje fölött egy ajtó és mögötte ott van egy régi, roskadozó fedett híd, ami bárhova elviszi, ahová mennie kell.
És ez még csak a kezdete annak, mennyire elborult lesz az egész.

Olvass tovább...
A történet motorja Charlie Manx, egy idősödő, halott lelkű, mégis halhatatlan gonosztevő, akinek egyetlen célja van: ellopni a gyerekeket, a lelkükkel pedig saját életét meghosszabbítani.
A módszere egyszerre gyomorforgató és zavaróan elegáns: elcsábítja őket egy helyre, ahol minden nap karácsony, minden játék untalan ismétlődik, és a gyerekek mosolya lassan, észrevétlenül fagy rá az arcukra. Zachary Quinto játéka hideg, mint egy hullaházi lepedő, ahogy fiatalból öregbe torzul, az önmagában önálló horrorfilm lehetne.
Vic különleges. Nem boldog, nem kiválasztott, nem makulátlan. Tele van dühvel, fájdalommal, és egy átlagosnak tűnő életbe szorult. A képessége, hogy „talál” dolgokat, a saját démonai ellen is fegyverré válik és Manx már az első találkozásuk után érzi, hogy a lány veszélyt jelent rá.
Ahogy telik az idő, felnő, anyává válik, de a múlt nem engedi el. Manx visszatér, és ezúttal a fia az, akit el akar vinni Christmaslandbe. Ettől kezdve a történet átcsap egy olyan hajszába, ahol minden epizód után szükséged van pár perc csendre, hogy megnyugodj.
A NOS4A2 kritikusai gyakran osztják meg a véleményeket. Van, aki szerint lassú. Van, aki szerint beteg. Van, aki szerint zseniális. De egy biztos: közömbösen senki sem marad.
Sokan azt írják, hogy imádták az első képkockától az utolsóig, mások szerint rémálmaik lettek tőle.
Akár így, akár úgy: aki szereti a Wayward Pines, a Twilight Zone, a Sinner vagy a Christine hangulatát, itt nagyon hamar otthon érzi magát.

Olvass tovább...
A NOS4A2 egyszerre fantasy, thriller és gyomorszorító karakterdráma. Olyan sztori, ami felnagyítja a gyerekkori félelmeket, megmutatja, milyen torz lehet egy „tökéletes világ”, és lassan ráébreszt: a valódi gonosz nemcsak a természetfelettiben, hanem az emberek döntéseiben is lakik.
És igen: Joe Hill bizonyítja, hogy több a „Stephen King fia” címkénél és egy saját, félelmetesen jól működő elme, aki pontosan tudja, hogyan kell kapaszkodó nélkül ledobni a nézőt a mélybe.
A Netflixen elérhető sorozat előzetese itt megtekinthető: