promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ez Vitézy Dávid eredeti foglalkozása, nem találnád ki, miből szerzett diplomát, sosem hallottál még róla

Ez Vitézy Dávid eredeti foglalkozása, nem találnád ki, miből szerzett diplomát, sosem hallottál még róla

Borítókép:  Profimedia / Illusztráció
Színes
Kategória fejléc

Vitézy Dávid neve ma már a fővárosi közlekedéshez kötődik, de eredeti végzettsége egészen más irányból indult, sokakat meglep, honnan érkezett a szakmába.

Vitézy Dávid neve ma már szorosan kapcsolódik a közlekedéshez, a városfejlesztéshez és a különböző szakmai intézmények vezetéséhez. Sokan ismerik a szerepét a Budapesti Közlekedési Központ élén, majd a későbbi fejlesztéspolitikai pozíciókban.

Azt viszont kevesen tudják, hogy eredeti végzettsége más irányból indult el, és a tanulmányai már fiatal korában kijelölték azt az utat, amely később meghatározó lett a főváros közlekedésének alakításában.

2007 januárjától 2009 decemberéig a Fidesz delegáltjaként vett részt a Budapesti Közlekedési Zrt. felügyelőbizottságának munkájában, ahol több jelentős vizsgálat elindításában is kulcsszerepet játszott.

Hol diplomázott valójában?

Vitézy Dávid 2010-ben szerzett közgazdász diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A specializációja regionális település- és területfejlesztés volt, amely egyaránt összekapcsolta a városfejlesztés, a közösségi közlekedés és a gazdasági tervezés területeit.

A képzés olyan szakmai alapokat adott számára, amelyek később a teljes pályáját meghatározták.

A diplomát követően – sőt, részben már előtte is – Vitézy Dávid közlekedésfejlesztési szakértőként tevékenykedett. A VEKE - Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület munkájában 15 éves kora óta részt vett, és a városi mobilitás kérdései már ekkor elkezdtek kiemelt szerepet kapni az életében.

A munkacsoportok vezetése, a szakmai javaslatok kidolgozása és a közösségi közlekedés megújítását célzó kezdeményezések meghatározták az első évtizedét a szakmában.

Hogyan épült fel a pályaútja?

  • 2000–2010: A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületben aktív szerepet vállalt. A sajtókapcsolatoktól a fejlesztéspolitikai javaslatok kidolgozásáig sok területet kezelt.

  • 2007–2009: Tagja lett a Budapesti Közlekedési Zrt. felügyelőbizottságának. Kezdeményezései több belső vizsgálatot indítottak el, amelyek jelentős korrupciós ügyek feltárásának előszobái voltak.

  • 2010–2014: A BKK első vezérigazgatója lett, ahol átfogó reformokat indított el.

  • 2016-tól: A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatójaként dolgozott, később a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Közlekedési Központ vezetésében folytatta.

Miért meglepő az eredeti foglalkozása?

Sokan tévesen gondolják, hogy Vitézy Dávid építőmérnök vagy várostervező végzettséggel rendelkezik. A háttérben azonban egy olyan közgazdasági és regionális fejlesztési tudás áll, amely később tökéletesen illeszkedett a nagyvárosi közlekedés megújításának komplex feladataihoz.

Forrás: Wikipédia