.jpg?crop=1995,823,10,106&width=386)
Felrobbant a Netflix, ezt a pszichothrillert egyszerűen nem lehet abbahagyni, az elmúlt évek egyik legjobbja, még Hitchcock is felállna tapsolni
Olvass tovább...
.jpg?crop=2016,831,1,159&width=1920)

Mennyi szenvedést bír el az emberi lélek, mielőtt végleg megtörik? Egy történet, ahol az igazságért fizetni kell.
Denis Villeneuve, a zseniális kanadai rendező, aki az Incendies után Hollywood figyelmét is magára vonta, 2013-ban leforgatta első angol nyelvű filmjét, a Prisoners-t, magyar keresztnevén a Fogságban című alkotást.
A pszichológiai-krimi kategóriába sorolandó mozi egyszerre nyers és komor atmoszférájával szippant a képernyők elé, olyan fordulatokkal, amelyeket nem lehet egyhamar elfelejteni – valódi kincsnek számít a többi pszichológiai thriller mellet, amely nem a vértől vagy a zajtól válik hátborzongatóvá, hanem attól, hogy a nézőt is bezárja a szereplők kétségbeesett, ingoványos világába.
A történet középpontjában Keller Dover (Hugh Jackman) áll, aki minden szülő legnagyobb rémálmát éli át: kislányát elrabolják. A nyomozást Jake Gyllenhaal vezeti, aki detektív Lokiként elszántan próbálja összerakni az eltűnt gyerekek történetének kirakóját. Minden apró nyom után kutat, de a kezdeti jelek sehová sem vezetnek.
Már-már úgy tűnik, hogy a föld nyelte el a két kislányt — egészen addig, amíg egy zavart férfi félmondata el nem hangzik: „A gyerekeket egy lakóautó vitte el.”
Ettől a pillanattól kezdve a megrendítő ügy pokoli irányt vesz, és Loki számára világossá válik, hogy a városban bárki elkövethette a bűncselekményt.
.jpg?crop=1995,823,10,106&width=386)
Olvass tovább...
A film feszültség építése példátlan: lassan, de könyörtelenül rántja be a nézőt, és egészen az utolsó pillanatig képes lekötni a néző figyelmét.
Egy hálaadásnapi ebéd után két kislány eltűnik, és a városka élete pillanatok alatt szétesik.
A fő gyanúsított, a mentálisan sérült Alex Jones (Paul Dano) letartóztatása után sem találnak a kislányok eltűnésére utaló nyomokat – az egyetlen nyomvonal elhal, és a törvény tehetetlennek bizonyul. Ekkor Keller elveszíti az önuralmát, és amit tesz, az a legkeményebb kihallgatási módszerekkel vetekszik – a cél szentesíti az eszközt.
Villeneuve itt nem kínál megnyugtató válaszokat. A film kegyetlenül reális, minden képkockája a fogságban érzését kelti – fizikailag, érzelmileg és erkölcsileg is. Nézőként gyakran eszünkbe juthat: vajon mit tennénk hasonló szituációban?
Hugh Jackman minden korábbi szerepénél mélyebbre ásott ebben a filmben.
.jpg?crop=2015,831,1,0&width=386)
Olvass tovább...
A higgadt családapából lassan egy megtört, megszállott férfivá válik, akinek minden döntése közelebb visz ahhoz, milyen mélyre taszíthat a fájdalom. A tekintete, a hangja, a mozdulatai – mind arról árulkodnak, hogy Keller már nem a külvilággal harcol, hanem saját lelkiismeretével.
Jake Gyllenhaal sem marad el tőle: detektív Loki karaktere egyszerre hűvös és emberi, precíz és zaklatott. A híres krimi filmekből ismert színész, Jake Gyllenhaal, akit számos krimiből ismerhetünk, rendőrként saját belső vívódása szinte ordít a képernyőkről, mégis igyekszik megőrizni a higgadt, professzionális nyomozó szerepét. Nem véletlen, hogy Villeneuve később újra vele dolgozott az “Enemy - Ellenség” című pszichológiai thrillerben – a rendező és a színész között ritkán látott összhang alakult ki.
Ahogy a történet előrehalad, a feszültség szinte elviselhetetlenné válik. A nyomozó, Loki (Jake Gyllenhaal), egy elhagyatott ház pincéjében rábukkan a pokol egy darabjára: rozsdás bőröndök hevernek egymás mellett, bennük mérges kígyók, gyerekruhák, és egy rejtélyes, kézzel rajzolt térkép – az útvesztő, amely az eltűnt lányokhoz vezethet. A nyom aztán egy férfihoz vezet, aki röviddel a kihallgatása után öngyilkosságot követ el, maga mögött hagyva a rajzokat, mintha azok egy beteg elme naplójából származnának.

Olvass tovább...
Az IMDb-n több mint 1 millió értékelés után is 8.2 ponton áll – és ez nem véletlen. Villeneuve mesterien vegyíti a feszültséget és az érzelmi mélységet, Jackman pedig olyan alakítást nyújt, amitől képtelenség elfordulni. Néhány szóval jellemezve a történteket: Alex kihallgatása sokkoló, szinte már sajnálatra méltó, Keller kétségbeesése végig szinte a saját bőrünkön érezhető, az utolsó percekben pedig egy nem várt fordulat fog véget vetni a gyerekek elrablásának és fogvatartásának. Szenzációs film.
Ha érdekel egy rendkívül erőteljes történetet mesélő krimi, amely nem az akcióval, hanem az emberi lélekkel borzolja az idegeket, akkor ez a film felejthetetlen élménnyel fog gazdagítani. A Fogságban minden szempontból megragad – és ott is marad veled, jóval a stáblista után is.
Az alábbi videóban látható a “Fogságban” című pszichológiai-thriller előzetese:
Forrás: The Guardian és IMDb