promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Felrobbant a Netflix, ezt a pszichothrillert egyszerűen nem lehet abbahagyni, az elmúlt évek egyik legjobbja, még Hitchcock is felállna tapsolni

Felrobbant a Netflix, ezt a pszichothrillert egyszerűen nem lehet abbahagyni, az elmúlt évek egyik legjobbja, még Hitchcock is felállna tapsolni

Borítókép:  Youtube videó részlet
Színes
Kategória fejléc

A Netflix pszichothrillere egy sötét, őrülettel átitatott mestermű, amitől a nézők szó szerint levegőhöz sem jutnak.

Sötét, perverz, mégis hipnotikusan elegáns – a Netflixen elérhetővé vált Vonzások (eredeti címén Stoker) nem egy szokványos thriller. A dél-koreai rendezőzseni Park Chan-wook (az Oldboy alkotója) ezzel a filmmel mutatkozott be Hollywoodban, és olyan feszültséggel teli mesterművet tett le az asztalra, amely egyszerre hátborzongató és gyönyörű.

Egy család, ahol minden mosoly mögött sötétség lapul

India Stoker (Mia Wasikowska) élete gyökeresen megváltozik, amikor szeretett édesapja tragikus balesetben meghal. A gyász közepette egy titokzatos férfi toppan be a házba – Charlie bácsi (Matthew Goode), akiről India korábban soha nem hallott. A férfi sármja és kifinomult modora azonnal rabul ejti India anyját (Nicole Kidman), ám a lány gyorsan megérzi, hogy valami nincs rendben.

Egyre furcsább események követik egymást: eltűnések, titokzatos zajok, és egyre több kérdés, amire nincs válasz. Ahogy India egyre mélyebbre ássa magát a családi titkokban, lassan rádöbben, hogy a vér köteléke nemcsak összeköt, hanem veszélyes szenvedélyeket is felszínre hozhat.

Park Chan-wook: a szépség és brutalitás mestere

A Vonzások nem véletlenül hasonlít Hitchcock klasszikusaira. Park Chan-wook a feszültség építésének mestere: minden képkocka precízen megkomponált, a fények és árnyékok játéka pedig egyszerre érzéki és nyugtalanító. A filmben nincs klasszikus horror, mégis folyamatosan ott lebeg a néző fölött a veszély érzése, mintha valaki a háttérből figyelne.

A zene, Clint Mansell komponálásában, lassan kúszik be a néző bőre alá, miközben a cselekmény egyre bizarrabb irányt vesz. A gyász, a vágy és az őrület lassan eggyé olvad, és a film végére már nem tudni, ki az áldozat, és ki az, aki valójában irányítja a játékot.

Nicole Kidman élete egyik legkegyetlenebb alakítása

A hideg elegancia és a lelki összeomlás határán egyensúlyozó Nicole Kidman lenyűgöző alakítást nyújt – egy anya, aki elvesztette a férjét, de talán még inkább önmagát. Mellette Mia Wasikowska új szintre emeli a „rideg, titokzatos tinédzser” karaktert.

És ott van Matthew Goode, akinek mosolya egyszerre hívogató és fenyegető. Ő az, aki soha nem emeli fel a hangját, mégis minden jelenetében érezni, hogy képes lenne bármit megtenni.

Egy film, ami magával ránt

A Vonzások egy bizarr, álomszerű utazás a vágy, az erőszak és az identitás határmezsgyéjén. Van, aki szerint beteg, más szerint lenyűgöző, de abban mindenki egyetért: nem lehet elfelejteni.

A film nem a gyors sokkhatásokra épít, hanem lassan mérgez, mint egy elegáns, gyönyörű méreg. És amikor a néző azt hiszi, mindent ért, a történet még egyszer megcsavarodik… egészen a hátborzongató fináléig.

Park Chan-wook filmje egyszerre szép és ijesztő, érzéki és nyugtalanító – és amikor a stáblista legördül, csak egy kérdés marad:  Ki is valójában a szörnyeteg?

A Netflixen elérhető film előzetese itt megtekinthető: