promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Leonardo DiCaprio filmje mindenkit sokkolt, ilyen krimit még soha nem láttunk tőle, nézők milliói maradtak szó nélkül

Leonardo DiCaprio filmje mindenkit sokkolt, ilyen krimit még soha nem láttunk tőle, nézők milliói maradtak szó nélkül

Borítókép:  IMDb képgaléria
Színes
Kategória fejléc

Leonardo DiCaprio és Paul Thomas Anderson újraírják a krimi műfaját, a nézők nem térnek magukhoz a finálé után

Paul Thomas Anderson új filmje, a “One Battle After Another - Egyik csata a másik után” egyszerű akciófilm helyett egy kaotikus, mégis mélyen átgondolt társadalmi szatíra, ahol a politika, a személyes dráma és a groteszk humor egyaránt szerepet kap.

A rendező ismét Thomas Pynchon világából merít – ezúttal a “Vineland” - “Szőlőföld” című regényből –, és a végeredmény egy látványos, provokatív és fájdalmasan aktuális mozi, amely egyszerre idézi fel az amerikai ellenkultúra lázadását és a jelenkori hatalmi játszmák abszurditását.

A szabadság ára – Leonardo DiCaprio, a rendszerbe nem illő hős

A film középpontjában Bob (Leonardo DiCaprio) áll, egy lecsúszott forradalmár, aki valaha a határ menti migránstáborok ellen harcolt. Mellette társa és szerelme, Perfidia (Teyana Taylor), a félelmet nem ismerő, várandós harcosnő, aki egyetlen jelenetével – fegyverrel a kezében, kilenc hónapos terhesen – pillanatok alatt beírta magát a dráma-filmek ikonikus pillanatai közé.

Kettejük kapcsolata egyszerre szenvedélyes és pusztító, tele árulással, hatalmi játszmákkal és kiszámíthatatlan érzelmi feszültséggel.

A történet előrehaladtával, Bob élete szétcsúszik – egyedül neveli lányát, azonban régi harcostársai újra feltűnnek.

Két világ határán – apa és lánya harca a múlt eszméi és a jelen valósága között

Az egyik legmegrázóbb szál a generációs szakadék: Willa, a fiatal lány, aki a változást és a jövőbe vetett hitet testesíti meg.

Éles ellentétben áll apjával, Bobbal, aki képtelen elszakadni a múlt eszméitől és a régi forradalmi illúzióktól. Bob a hatvanas évek szabadságharcainak elveibe kapaszkodik, miközben lánya már egy új korszak valóságában él – abban a világban, ahol az elvek helyett a túlélés, az alkalmazkodás és az önazonosság megőrzése jelenti a legnagyobb kihívást.

A különbség nemcsak az apa és lánya kapcsolatát formálja, de az egész történet lelki magját is. A generációk közti feszültség azt a kérdést veti fel, vajon lehet-e új értelmet találni az idealizmusnak egy cinikus, digitális korszakban.

A film egy mélyen emberi drámát is elmesél: a családon belüli távolság, a veszteség és az identitáskeresés fájdalmát mutatja meg a folyamatos harcok kereszttüzében, ahol a túlélés fizikai és lelki küzdelmek árán válik lehetővé, és minden döntésnek súlya van egy olyan világban, ahol minden kapcsolat próbára van téve.

A hatalom árnyékában – amikor az akció szimbolikává válik

A “One Battle After Another - Egyik csata a másik után” egy groteszk krimi-világban játszódik, ahol a hataloméhség és az anarchia veszi át az uralmat a társadalom felett. 

Sean Penn alakítása, mint Steven Lockjaw ezredes, hátborzongató és szinte karikatúraszerű – a katonai erő, a hatalmi arrogancia és a morális összeomlás megtestesítője.

Anderson zsenialitása abban rejlik, hogy a filmben minden lövés és robbanás mögött szimbólum rejtőzik: az amerikai álom válsága, az ideológiák összeomlása, és az a végtelen ciklus, ahol egyik csata követi a másikat.

Társadalomkritika pulzáló képsorokban – ahol a művészet és a valóság frontvonalai összeérnek

Jonny Greenwood zenei aláfestése idegesítően intenzív, szinte fizikai élményt nyújt a nézőnek – a képek vibrálnak, a hangulat szinte robban.

Anderson ismét bebizonyítja, hogy képes a drámát és a politikai életteret kristálytisztán vászonra festeni, miközben a történet minden pillanatában jelen van a káosz és az emberi törékenység.

A film a modernkori kultúrharc tükreként mutatja be az amerikai társadalmat, amely kénytelen szembenézni saját múltjának terheivel és a jövő bizonytalanságával.

A vég nélküli harc allegóriája – amikor a csaták nem a fronton, hanem az emberi lélekben zajlanak

A “One Battle After Another címében rejlő gondolat – Egyik csata a másik után” – tökéletesen összegzi a film lényegét. A film a fizikai összecsapások mellett az emberi lélek belső harcait, az eszmék ütközését és a döntések erkölcsi súlyát is bemutatja.

Anderson újraértelmezi az akció műfaját: nem hősi eposzt alkot, hanem egy keserédes tükörképet a 21. századról, ahol a civilizáció szabadságról szóló eszméje darabokra hullik a valóság súlya alatt.

Az akciófilm egyszerre történelem, krimi és politikai dráma – egy történet, ahol a háború soha nem ér véget, csupán új alakot ölt, és új szereplők vívják tovább.

Az alábbi videóban látható az “Egyik csata a másik után” előzetese:

Forrás: The Guardian