.jpg?crop=2017,832,1,224&width=386)
Minden idők egyik legnyomasztóbb thriller sorozata érkezik – vajon végig bírod nézni?
Olvass tovább...
Stephen King neve eddig is egyet jelentett a rettegéssel, de most olyan pszichológiai thrillert kapunk, amely minden eddiginél mélyebbre nyúl az emberi elme legsötétebb bugyraiba
Kevés olyan sötét disztópikus film létezik, mint amilyet Francis Lawrence most vászonra vitt.
A rendező a Stephen King regény feldolgozásában ismét megmutatja, hogy mesterien képes kezelni a komor, feszült atmoszférát. A történet szívbemarkoló érzelmekkel is átitatott, amely megkülönbözteti a rideg, mechanikus adaptációktól. Bár a cselekmény szigorú keretek közé szorul, a karakterek és a hangulat emlékezetessé teszik a filmet.
A Stephen King tollából származó regény eredetileg 19 éves korában született, majd később Richard Bachman álnév alatt jelent meg. A történet egy katonai vezető által létrehozott szadista versenyt ábrázol, amelyben ötven fiatal férfi indul útnak.
A szabályok kegyetlenek: aki nem tartja a három mérföld per órás tempót, a figyelmeztetések után halálos golyót kap. Az utolsó életben maradó személy pénzjutalmat és egy kívánság teljesítését nyeri el.
A koncepció hátborzongató egyszerűsége adja a mű drámai erejét.
Olvass tovább...
A film teljes egészében a gyaloglásra fókuszál, ahol a résztvevők napokon át róják a mérföldeket. A kimerültség, a testi gyengeség és a pszichés feszültség lassan mindannyiukra rányomja bélyegét.
Ray (Cooper Hoffman) és Peter (David Jonsson) kiemelkedő párosa kitűnik a többi jelenet közül: kapcsolatuk finom egyensúlyt teremt a brutalitás és az emberi összetartás között.
A többiek változatos személyiségjegyekkel egészítik ki a társaságot, mintha egy háborús film csapatát látnánk. Ez a sokszínűség megakadályozza, hogy a történet monotonná váljon.
A hosszú utat a közönség időnként szegélyezi, akik a múlt század gazdasági válságát idéző képekből lépnek elő. Az egyenruhás katonák szigorúan felügyelik a szabályokat, míg az őrnagy karizmatikus és hátborzongató jelenléte állandó fenyegetést jelent.
A menetelés mérföldjeit és napjait grafikus jelzések követik a képernyőn, így a néző is pontosan érzékeli a folyamat kíméletlen monotóniáját.
Olvass tovább...
A történetet erőteljesen formálják az érzelmi kötelékek. Ray és Peter barátsága fokozatosan mélyül, ugyanakkor a végsőkig kiállnak egymás mellett.
A múlt képein keresztül Ray szülei is megjelennek: az anya gyengéd szeretete és az apa bátor kiállása érzelmi erővel és kitartással segíti a fiú motivációját.
Ezek a pillanatok megrendítő ellenpontot nyújtanak a brutalitás mellett és rávilágítanak arra, hogy még a legsötétebb, legnehezebb helyzetekben is pislákol a remény.
Francis Lawrence szoros kontroll alatt tartja a történetet: minden jelenetében érződik a tudatos ritmus, ahogy a monoton gyaloglást vizuális feszültséggel tölti meg.
Olvass tovább...
A kamera a végtelen utak egyhangúságát mutatja, illetve azt is, hogyan válik az ismétlődő mozdulat a túlélés jelképévé.
Ahogy a menetelés előrehalad, a sivár tájak egyre inkább a szereplők belső küzdelmeinek tükreként világítanak a képernyőn.
A kitartás és a lassan erőt vesztő lépések közötti kontraszt drámai erővel ragadja magával a nézőt.
Cooper Hoffman és David Jonsson alakítása ebben a közegben különösen erőteljes: játékuk és szereplésük főképp fizikai, de lelki küzdelmet is közvetít, amelyhez a teljes fiatal gárda hitelesen asszisztál.
Mark Hamill pedig új oldaláról mutatkozik be: nem harsány gonoszságot fest a vászonra, hanem alig észrevehető, de annál fenyegetőbb rezdülésekkel gazdagítja a szerepet, mintha minden szava és mozdulata alatt rejtett erőszak fortyogna.
Olvass tovább...
A finom játék teszi igazán emlékezetessé figuráját, és egyben tovább erősíti idei pozícióját a sikeres King-adaptációk világában.
A pszichológiai horror film Hollywood hagyományos disztópikus történetei közül is kitűnik, hiszen érzelmi mélységgel párosítja a rideg brutalitást. Bár hosszú percek telnek el monoton gyaloglással, a karakterek közötti kötelékek újra és újra visszaköszönnek a jelenetek sokaságából.
A produkció a Cinema City közönsége számára szeptember 11-étől felejthetetlen élményként szuperálhat, amely bizonyítja, hogy egy fiatalon írt regény is maradandó hatást gyakorolhat, ha a pszichológiai művek bemutatása a cél.
Az alábbi videóban pedig a "Hosszú menetelés" előzetese látható:
Forrás: The Hollywood reporter és Cinema City