
Lázár János kikotyogta Orbán Viktor egyik legnagyobb titkát
Olvass tovább...


Már az első másodpercekben feltűnik Magyarországról egy kellemetlen jelenet.
Milliók használják a hazai vasúthálózatot évente, és milliók tapasztalják, hogy mennyi fejleszteni való lenne a MÁV-nál. Lázár János ugyan gyakran hangoztatja, hogy folyamatban vannak ezek a fejlesztések, a MÁV még mindig nagyon messze van a modern európai vasutakról, melyeknek óriási jelentősége lenne, ha élhetőbb, tisztább, autókkal kevésbé zsúfolt városokat szeretnénk.
Egyelőre azonban még a menetrend tartása és a minőségi utaskiszolgálás is komoly kihívásokat jelent. Az infrastruktúra felújítására, a járműpark lecserélésére, és rengeteg pénzre lenne szükség ahhoz, hogy ez érdemi módon változzon.

Olvass tovább...
A hazai kritikákra lassan már fel sem kapjuk a fejünket, az pedig viszonylag ritkán fordul elő, hogy külföldiek bírálják nyilvánosan a MÁV-ot, de azért nem példa nélküli a dolog, másfél éve egy több mint 1,3 millió feliratkozóval rendelkező YouTuber döbbent meg a MÁV állapotán.
Mint videójában kifejtette, Európa legrosszabb vasúthálózatát kereste, Németországból elindulva. A cseh határhoz elérve rájött, hogy a kontinens keresztülvonatozása minden, csak nem egyszerű feladat.
Végül aztán Magyarországra is eljutott, és ennél a pontnál derült ki, hogy bár angol nyelvű a videó, ő maga is jól ismeri a MÁV-ot, lévén hazánkban él. Összehasonlítva az osztrák vasúttal, a különbség fényévnyi, mint a videóban említette, míg Ausztriában újszerűek a járművek, pontos a menetrend, addig Magyarországon félévszázados vonatok, rengeteg meghibásodás, és széthulló infrastruktúra a jellemző.

Olvass tovább...
A videós az InterCity+ kocsikat is bírálta, lévén teljesen felesleges pénzkidobás volt, inkább a többi kocsit kellett volna ezek helyett rendbe szedni, vagy használtakat vásárolni. A magyar gyártmányú kocsikból ugyanis alig 92 készült a korábban előirányzott 500-hoz képest.
Arról nem is beszélve, hogy a darabonként 430 millióért elkészített kocsik minősége is hagy kívánnivalót maga után. De hogy valóban a magyar lenne Európa legrosszabb vasúthálózata, azért az erős kifejezés, inkább valahol a középmezőny alján lehet, ami persze az utasokat nem vigasztalja.