
"Szétlopták, ellopták, szétcsalták" – Lázár János kifakadt a kamerák előtt
Olvass tovább...
Nem fogja zsebre tenni Lázár, amit kapott.
Vitézy Dávid hosszabb kihagyás után a főpolgármester választás idején tért vissza a magyar politikai életbe. Bár a választást elvesztette, a rendkívül szoros eredmény miatt kétségkívül számolni kell vele. Most egy hosszabb, alapos interjút adott a KLIKK nevű YouTube csatornának, ahol többek között a fővárosi politikáról és Lázár Jánossal való kapcsolatáról is kifejtette az álláspontját.
A riporter rögtön a beszélgetés elején főpolgármester-helyettesként hivatkozott Vitézyre, de ő igyekezett korrigálni, hogy nem ez a helyzet, majd hosszas fejtegetésbe kezdett a fővárosi közgyűlésben tapasztalható anomáliákról, miszerint jelenleg még nincs is főpolgármester-helyettes, ez pedig leginkább Karácsony Gergely mulasztásának tudható be - az így kialakult állapot egyébként sorozatos jogsértésnek tekinthető, lévén, hogy törvényi kötelezettség van arra, hogy főpolgármester helyettesnek lennie kell.
Olvass tovább...
Vitézy azt is fájlalja, hogy Karácsony Gergely a korábbi miniszterelnök-jelöltsége miatt behozta az országos politikát a főváros életébe is, aminek köszönhetően igencsak megromlott a kormány és a főváros viszonya: Vitézy szavai szerint a párbeszéd szinte megszűnt a két fél között.
Arra a kérdésre, miszerint ha esetleg megkapná a főpolgármester-helyettesi pozíciót, tudna-e javítani ezen a viszonyon, úgy felelt, hogy például az ő Lázár Jánossal való jó viszonyára azért elég bajos lenne építeni ebben a kérdésben.
Ezután azt is kifejtette, hogy mi is az ő baja Lázár Jánossal. Hangsúlyozta, hogy annak ellenére, hogy nem okvetlenül szimpatikus neki Lázár János stílusa (Vitézy végig igen diplomatikusan fogalmaz), neki elsősorban szakmai problémái vannak Lázárral.
Olvass tovább...
Lázár három és fél éve vette át a közlekedési tárca vezetését, ez idő alatt pedig Vitézy szerint csak rossz döntései voltak. A MÁV átszervezését teljesen rosszul csinálta, olyan szintű központosítást hozott létre, ami szerinte korábban csak a Rákosi-korszakban volt tapasztalható: a bürokrácia mindent átsző, a MÁV-os büfékocsikba kerülő zsömléket és a Volán buszok ablaktörlőinek beszerzését is jóvá kell hagyatni a központban, miközben az igazán fontos dolgokra nem jut idő.
Nehezményezte a mellékvonalak bezárását, a vasúti fejlesztések leállítását is. Itt példaként megjegyezte, hogy míg például Csehországban idén 1000 milliárd forint meg a vasútfejlesztésre, addig itthon ez az összeg 20 milliárd forint.
Vitézy konklúziójában sem finomkodott: Lázár szerinte az ország valaha volt legrosszabb közlekedési minisztere - hangsúlyosan szakmai, nem pedig személyes okok miatt.
A teljes beszélgetés itt megtekinthető: