
A világ legdrágább Coca-Coláját Somogy vármegyében árulják, ennyibe kerül a nevezetes palack
Olvass tovább...
Az egyik legnépszerűbb cukormentes üdítő megváltozott – a Coca-Cola új receptje már a boltok polcain van, de sok fogyasztó szerint nem az igazi. Sőt, van, aki szerint olyan, mint a Pepsi.
A Coca-Cola csendben megváltoztatta az egyik legsikeresebb terméke, a Coke Zero összetételét. A 2024 szeptemberétől újonnan gyártott palackokon és dobozokon már szerepel az új összetevő: a stevia kivonat, amely egy növényi eredetű, természetes édesítőszer. Az új recept célja nyilvánvaló: még egészségesebb és korszerűbb terméket kínálni. A kérdés már csak az, mennyire örülnek ennek a vásárlók.
„Olyan, mintha Pepsi lenne” – nem mindenki boldog
Az ízekkel szemben pedig a fogyasztók a legszigorúbbak. A Redditen és más közösségi felületeken máris sokan panaszkodnak: „Nagyon édes az első korty, de ahogy tovább iszom, egyre kevésbé ízlik” – írta egy hozzászóló. Mások szerint az új verzió „kicsit olyan, mintha Pepsi lenne”, ami igazi szentségtörés a kóla háborúban.
A Coca-Cola történetében nem példa nélküli a receptváltás – és nem is mindig sült el jól. A leghíresebb eset 1985-ben történt, amikor a cég bemutatta az úgynevezett „New Coke”-ot, amely hatalmas közfelháborodást váltott ki. A telefonvonalak leterhelődtek, az emberek a boltokban felvásárolták a régi változatot, és a cég végül kénytelen volt visszahozni az eredeti receptet Coca-Cola Classic néven. A mostani változás – ha kisebb léptékű is – ismét kockázatot jelent.
A Coke Zero 2005-ös bemutatása óta a Coca-Cola egyik legsikeresebb termékévé vált. Kalóriamentes alternatívát kínál a klasszikus íz kedvelőinek, és több ismert arc, köztük Rita Ora is reklámozta. Az új összetevő a termék egészségtudatosabbá tételét szolgálja, de az ízélmény szubjektív – és sokak szerint épp most veszett el az, amit eddig szerettek benne.
Olvass tovább...
Érdekesség, hogy nem sokkal a Coca-Cola változtatása után a Pepsi is új kampányt indított, amiben a „Pepsi Challenge” újraélesztett változatában a nullkalóriás italokat hasonlítják össze vakteszttel. A kóla-háború tehát újabb fordulóhoz érkezett, és a vevők most megint az íz alapján döntenek majd.
A Coca-Cola még nem adott hivatalos választ a receptcserére érkező reakciókra. Az viszont biztos, hogy ha valamihez az emberek ragaszkodnak, az az italuk megszokott íze. A stevia bevezetése egészségügyi szempontból logikus lépés lehet, de kérdés, hogy hosszú távon mennyire nyerik el a vásárlók bizalmát az új verzióval.
Miközben a Pepsi enyhe visszaesést jelentett be 2025 első negyedévére, a Coca-Cola most készül nyilvánosságra hozni a saját számait. A legnagyobb kérdés, hogy a Zero új változata segíti vagy hátráltatja a vállalat további növekedését – de az már most biztos: sokan újra ízlelgetik, hogy „valami más lett benne”.
Az alábbi videóban a diétás kólák kultusza követhető végig:
Olvass tovább...