promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Fény derült a Coca-Cola titkos receptjére, furcsa okból leplezték le

Fény derült a Coca-Cola titkos receptjére, furcsa okból leplezték le

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Promotions

Egyetlen férfi szabadon megnézhette a titkos listát, és nem várt dolgot talált benne.

Van néhány szupertitkos információ a világon, aminek néha még csak a létezését is csak a beavatottak tudhatják. Vagy pontosabb, ha tudjuk, hogy vannak bizonyos titkos információk, de a részleteket szigorúan őrzik és nem engedik ismertetni a nagyvilággal. Az élelmiszeripar az egyik legnagyobb titokgyártó, ugyanis egy-egy világcég a sikerének titkát mindennél jobban meg akarja őrizni.

Rejtegetett titok, és recept például a KFC csirkéinek pácolása, és a jellegzetes fűszerezésű bundájának összetétele is. Találgatni lehet, kísérletezni szabad. Egészen biztosan vannak tuti receptek az interneten, ám a híres étterem kínálatának slágertermékét lehetetlen reprodukálni az eredeti anyaghányad nélkül.

Talán csak a Coca-Cola receptúráját övezi nagyobb misztérium.

Lassan már száz éve, hogy az Egyesült Államokban berobbant a kólabomba, és az összes amerikait megfertőzte a jellegzetes, fekete ital imádata. A világ legnépszerűbb üdítőjévé vált Coca-Cola természetesen megihlette a rivális cégeket is, de a kisebb gyártókat is. Alighanem több ezer cég gyártja a saját kóláját szerte a Föld összes országában.

Azonban mind-mind hiába is hajhássza, csak emlékeztethetnek ízükben a Coca-Cola eredeti termékére.

Néha vannak jobban sikerült alkotások is, azonban a teljes igazságtól nagyon messze van a másolók, hiszen az igazi receptet sem megvenni, sem más módon megszerezni nem lehet. Ráadásul alig néhány belsős ismeri a teljes hozzávalók listáját, amit szigorúan őriznek Amerikában.

Az elmúlt században egyetlen egy alkalommal tett kivételt a Coca-Cola, amikor egy kívülállónak hajlandó volt megmutatni a hozzávalók teljes listáját. A cég a zsidók fogyasztók kiszolgálása érdekében volt kénytelen változtatni az üzletpolitikáján. Egy atlantai rabbiban bíztak meg, hogy vallási szempontból vizsgálja meg az összetevőket, hogy azok valóban megfelelnek-e a kóser hagyományoknak.

Tobias Geffen 1935-ben megvizsgálta a listát, amiről természetesen az illetékesek direkt lehagyták a mennyiségi számokat, így a rabbi nem találkozhatott a teljes recepttel.

Azonban a vallási vezető így is kiszúrta, hogy az egyik felhasznált édesítőszert marhafaggyúból vonják ki, ez pedig nem felelt meg a nép normáinak. A Coca-Cola persze gyorsan cselekedett, és az íz megváltoztatása nélkül cseréltek ki egy hozzávalót. Később a zsidók számára külön gyártottak még egy speciális kólát is a hatalmas cégnél. Ugyanis pészah idején még szigorúbbak a hagyományaik. A feldolgozott gabonafogyasztást is tiltják a szabályaik, így az édesítésre szánt kukoricaszirupot kellett kiváltani. Ezt a különleges cukros kólát (nádcukor) végül sárga kupakkal jelölték az Egyesült Államokban.

A Coca-Cola így nyerte meg a kólaháborút a Pepsi ellen: