promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Schumacher saját döntést hozott, véget vet az évekig tartó szenvedésének

Schumacher saját döntést hozott, véget vet az évekig tartó szenvedésének

Borítókép:  Profimedia (illusztráció)
Sport & Szabadidő
Kategória fejléc
Promotions

A Forma-1 világa sokat köszönhet a Schumacher családnak, de nem minden a Schumacher név.

A Forma-1 világa az egyik legkeményebb sport és üzlet egyszerre. Nem elég a tehetség és az elhivatottság, de immár hosszú ideje nem elég a sok pénz és tőkeerős szponzori háttér sem. Azt szokták mondani, hogy még így is a legkönnyebb része egy pilóta számára az, ha bekerül a sportág vérkeringésébe, mint főállás pilóta. Úgy tartják, hogy megtartani az állást a mezőnyben, az az igazi kihívás. És lássuk be, egy ekkora üzletben valóban folyamatos a nyomáskényszer még a legjobbakon is.

Ezt a fajta nyomást bírta nehezen a legendás Michael Schumacher fia, Mick is. A ma már 26 éves pilóta mindössze 16 évesen kezdte meg a formulaautózást, amikor apja már évek óta ágyhoz kötötten élt a 2013-as síbalesete óta. Az ifjú Schumacher becsülettel lépkedett a különböző alsóbb kategóriákban, és nagyjából az előző évtized végére körvonalazódott, hogy lehet esélye a Forma-1-re is.

Bár a szakértők nem győzték hangsúlyozni, hogy ügyes srác, de tehetsége messze van a hétszeres világbajnok édesapa szintjétől. Akiről pedig egyébként már vegyes hírek érkeztek már akkoriban is arról, hogy képes-e tudatosan követni fia pályafutását. Voltak olyan cikkek, amik arról szóltak, hogy Jean Todt (egykori Ferraris csapatfőnöke) gyakran meglátogatja svájci otthonában, és együtt nézik az F1 versenyeket.

Más kérdés, hogy az 56 éves mennyire képes ilyenkor a kommunikációra? Valószínűleg nem igazán, és egy viszonylag vegetatív életforma lehet az övé a súlyos fejsérülése óta. Így minden bizonnyal kevés jó tanáccsal láthatta el eddig fiát. Akinek hiába indult el 2021-ben hivatalosan is a Forma-1-es pályafutása, sosem tudott kibújni apja árnyékából. Mick két szezont és negyvenhárom versenyt kapott a Haas-tól a bizonyításra 2021-ben és 2022-ben. A fiatal német az első, nullás éve után a másodikban már tizenkét pontot tudott összeszorgoskodni. Ez végül versenyezői szerződést nem ért már számára. az elmúlt években hol a Ferrari, hol a Mercedes munkáját segítette tartalékként és tesztpilótaként.

A reális esély pedig egyre inkább fogyatkozóban van a Forma-1-es visszatérését illetően. Időközben a szerény F1-es lehetőségei mellet már más, kevesebb versenyből álló sorozatokban is kipróbálta magát. Állítólag szeretne újra nyitottfülkés autóval versenyezni, lehetőleg valamelyik topkategóriában. Ám mivel jelenleg erősen telített a Forma-1-es mezőny, könnyen lehet, hogy az Egyesült Államokban sokkal népszerűbb IndyCar felé fog vezetni az útja. Ám ettől a döntéstől a minap óva intette nagybátyja, Ralf Schumacher:

„Ez nem lenne opció számára. Az IndyCar mindig is nagyon veszélyes volt szerintem. Le a kalappal az előtt, amit a srácok ott csinálnak. De ha összehasonlítjuk a Forma–1-gyel, még mindig egyértelmű, hogy a szint nem ugyanaz. Azok a versenyzők, akik itt nem tudják megvetni lábukat a Forma-1-ben, majd átmennek Amerikába, ott nagyon jó esélyeik vannak. Fordítva ritkább.”

- idézte a korábbi  F1-futamgyőztes sztárpilótát a motorsport.nextgen-auto.com portál.

A legutolsó pletykák szerint Mick Schumacher utolsó szalmaszálként tárgyalt a Forma-1 rajtlistájához jövőre csatlakozó Cadillac-kel, azonban az újonc a hírek alapján nem számol vele, és más, még tehetségesebb és még tehetősebb tehetségekkel képzelik el a jövőjüket.

Michael Schumacher, a Vörös Báró: