
Így néz ki a Harcosok klubja egyik tagjának a fürdőszobája – a gyereke mutatott egy megdöbbentő részletet
Olvass tovább...
Hatalmasat megy a közlekedési miniszter.
Az idei évet elnézve nagyon úgy tűnik, hogy Lázár János nem tud leállni, a kormány tagjai közül az ő neve forog a legtöbbet a sajtóban.
Ez nem kis részben köszönhető annak, hogy a közlekedési miniszter felelős a MÁV-ért is, ami mostanában finoman szólva sem a legjobb időszakát éli, ráadásul valamilyen okból kifolyólag az állami vasúttársaság központi téma lett a közbeszédben is - a híroldalakat végigböngészve az embernek az az érzése támadhat, hogy az egész ország MÁV-al közlekedik, annyit foglalkoznak vele a különböző orgánumok.
Olvass tovább...
A MÁV-ot valóban nehéz azzal vádolni, hogy fantasztikus teljesítményt nyújtana, elég csak beleolvasni az utasok hozzászólásaiba egy-egy újabb több órás késést bejelentő posztjuk alatt. Lázár János a késő vonatok problémáját egy meglehetősen vitatható módszerrel oldotta meg: egészen egyszerűen leállította a Vonatinfót, ami a hivatalos platform volt a vonatok online követésére.
A 21. században azonban az internet már nem csak pár kiváltságos monopóliuma, úgyhogy nem váratott sokáig magára, míg egyesek összebarkácsoltak egy alternatív Vonatinfót, a Holavonat.hu-t, ami lényegében ugyanaz, mint a Vonatinfó és amit a címe ígér: élőben lehet követni, merre járnak a vonatok.
Lázár Jánosnak több sem kellett, nyilvános Facebook-bejegyzésben ment neki az oldalnak: szerinte ez tiszás ügynököskedés és unatkozó fanatikus hobbivasutasok akciója, egy roppant veszélyes adathalász oldal, úgyhogy lehetőleg senki ne menjen még a közelébe se.
Olvass tovább...
A hozzászólások szerint viszont az utasokat annyira nem sikerült megrémiszteni, sőt, mintha kicsit kontraproduktív lenne Lázár posztja: akármennyit is olvasgattuk, egy hozzászólást sem találtunk, akik az adathalászattól félnének, Lázárt viszont jóval többen titulálták dilettánsnak.
Sokan hangsúlyozták, hogy az utasoknak joguk van tudni, ha a vonatok késnek, különösen, mivel ezért a szolgáltatásért fizetnek. Többen nevetségesnek tartották azt az érvet, hogy közérdekű, nyilvános adatokhoz való hozzáférés adathalászat lenne és felháborodtak azon, hogy az utastájékoztató rendszert éppen azok állították le, akik felelősek lennének a korrekt tájékoztatásért.
Volt, aki szarkasztikusan megjegyezte, hogy lelkes civilek néhány nap alatt jobbat készítettek a hivatalos rendszernél, míg mások egyenesen a döntéshozó hozzáértését kérdőjelezték meg és a lemondását javasolták.
Lázár János bejegyzése: