Egetrengető baki Magyarországról egy külföldi műsorban, magyarok százezrei fognak tátott szájjal a gép előtt maradni - 3 perc érdekfeszítő hihetetlenség
Olvass tovább...
Ez a térkép zseniálisan mutatja be azt, amit még általános és középiskolában megtanultál.
Mindig imádjuk, ha külföldi lapok írnak Magyarországról, Budapestről vagy egyéb magyar nagyvárosokról, illetve a gyönyörű magyar vidékről. Ezek a hírek elsősorban ugye a turistáknak szólnak, akik hozzánk készülnek, vagy olyan utazóknak, akik útjuk során eltöltenének Magyarországon pár napot, netalán van egy tipikus olyan helyszín, amit meg akarnak nézni mindenképpen, és ezért felkerekednek, hogy megnézzék az országot.
A számtalan kincs mögött azonban megannyi magyar csúcsteljesítmény is buzog, és bizony megesik az, hogy Európában olyan dolgot tettünk, amely a maga nemében csúcsteljesítmény, és bizony beírtuk magunkat a történelmi legek közé. Ebben a versenyfutásban bizony a kontinentális Európát megunk mögé utasítottuk, és erre sok kommentelő is felhívta a figyelmet. Sokan a világon pedig csak ebből a posztból értesültek arról, hogy itt Európa szívében már ekkor is járt a metró.
A magyarok maguk mögé utasították a kontinenst,
és bizony a Kisföldalatti még mindig működik.
A földalattiról van szó, vagyis az M1-es metróvonalról, amelyet a köznyelvben csak Kisföldalattinak hívnak idehaza. Ez volt az ország, Budapest és így majdhogynem Európa első metróvonala is. A Vörösmarty tér és a Mexikói út állomások között közlekedik, nagyrészt az Andrássy út alatt halad. 1896-ban nyitották meg, ez felfokozott év volt Magyarországon, hiszen a millenniumi ünnepségek egyik fénypontja volt az avatás. Budapest elképesztő módon épült és szépült a monarcha ezen időszakában, az első világháború előtti időszakban.
Így nézett ki Budapest 1896-ban:
A Kisföldalattit amúgy Ferenc József nyitotta meg még 1896-ban.
Amúgy Európában Angliában építették meg az első metrót még az 1860-as években. De íme a térkép, hogy milyen ütemben épültek Európában a metrók:
Olvass tovább...