Döbbenetes dolog derült ki a magyarokról, most megtudhatod, hogy te is a többséghez tartozol-e
Olvass tovább...
Kevesen ismerik ezt a történetet, és ha véletlen meglátják, azonnal megrohanja őket az érzés.
A Lánchíd Budapest egyik legismertebb nevezetessége, amelyet milliók keresnek fel évente, a főváros egyik ikonikus hídja, amelynek szerepe sokkal messzebbre nyúlik, mint azt elsőre gondolnánk. Hivatalosan Széchenyi Lánchídnak hívják a gróf után, aki megálmodta a hidat. Hivatalosan ez volt ez első állandó híd a magyarországi Duna szakaszon, így nem is csoda, hogy szimbóluma a magyar történelemben az egyik legrégebbi.
A hidat klasszicista stílusban építették meg, az építés kezdeményezője volt Széchenyi István, a legnagyobb magyar. Nem Széchenyi volt az első, aki a 19. században már erősen foglalkozott egy állandő kőhíd gondolatával Pest és Buda között, ám ő volt az, aki elkezdte tettekkel is megálmodni a hidat, így például ő volt az, aki a Hídegyletet is megalapította az 1830-as években, azt a szerezetet, amelynek feladata volt előkészíteni a híd megépítését, mivel a megoldásnak sok ellenzője is akadt az akkori Magyarországon.
Kevesen tudják, hogy Széchenyi István az ihletet a híd szerkezetéhez külföldi mintákból merítette, így aztán azt is mondhatjuk, hogy a amgyar Lánchídnak bizony több ikertestvére is van külföldön, mive la gróf megnézte a profi megoldásokat széles Európában. Széchenyi Angliában beleszeretett a londoni Temzén látható egyik lánchidas építménybe, a Hammersmith Bridgbe, amely ma is megtalálható az angolok fővárosában, így aki látja, valószínűleg azonnal felismeri majd a hasonlóságokat a magyar Lánchíddal. Később épp ezért felkereste a Hammersmith Bridge tervezőjét, William Tierney Clarkot is. Így pedig megláthatta a Marlow Bridge-t is, amely elképesztően hasonlít a mi Lánchidunkra.
A magyar híd kivitelezését később a skót származású Adam Calrk végezte.
Íme a Hammersmith Bridge:
Olvass tovább...