A Bugatti csak annyira olasz, mint a Trabant – eláruljuk a márka eredetét
Olvass tovább...
A Boss márka sikertörténete mögött véres történelem rejlik.
Globális világmárkává nőtte ki magát, pedig a szabóműhelyként indult kis üzlet sorsa nem indult könnyen. A Hugo Boss német divatmárka története egészen az 1920-as évekig nyúlik vissza. A cég alapítója, Hugo Ferdinand Boss eredetileg szabóként dolgozott Metzingen városában, és besegített szülei fehérnemű üzletében.
Olvass tovább...
Ám a kívánt bevétel elmaradt és Hugo felismerte, hogy más stratégiára van szükség és nagyobb piacra vágyott. A háború kitörése után minden felborult és ő maga is bevonult a hadseregbe.
1924-ben alapította meg saját Boss nevű cégét, amely eleinte munkaruhákat készített a német hadsereg és a rendőrség számára. A Boss az egykori fehérneműboltból kialakult szabóműhely és gyár lett, és céljuk a minél nagyobb bevétel volt. Kezdetben ingeket, kabátokokat, sportruhákat és munkaruhákat gyártottak, de a német elszegényedés miatt egyre kevesebben engedhették meg maguknak a ruházkodást.
A második világháború alatt a cég felismerte, hogy ha a náciknak is gyárt egyenruhákat és a katonai ruházatok gyártására áll át, az tömeges bevételt jelent. A terv be is jött. A munkákra pedig egy 140 hadifogolyból álló munkaerőt is alkalmaztak, akiket rossz körülmények között dolgoztattak, melyért
Az 1900-as években további náci mozgalmakhoz csatlakozott, ezekkel pedig egy év alatt meg 86-szorozta a bevételét. Ehhez új alkalmazottakat és gépeket kellett felvennie, ezekhez viszont kölcsönt is vett fel. A háború ismét keresztülhúzta számításait, de végül a bevételek őt igazolták.
Viszont Hugo Bossról kiderült, hogy a náci párt aktivistájaként erősen támogatta a véres mozgalmakat és a rabszolgamunkát, de végül sikerült kimagyaráznia magát.
Később a fiai, veje, unokái is továbbvitték a céget, de akkoriban is jelentős hullámvölgyek jelentkeztek, és veje Eugene, a prémium minőségre és közönségre ment inkább rá, ezzel pedig célközönséget válttva megmenetette a céget. A márka egyre népszerűbb lett, Németországban már szinte mindenki ismerte, de Európán kívül még nem.
Az 1950-es években a cég átalakult és elkezdte a magas minőségű férfi ruházat gyártását. A 1970-es években a márka már nemcsak Németországban, hanem az egész világon ismertté vált.
Ekkor jött a mentőötlet, hogy vigyék ki a Forma1-re és matrcaként reklámozzák a márkát egy versenyautón. Valahogy Sylvester Staloonét is sikerült befűzni a márka reklámozására, és onnantól őrületesen megnőtt a népszerűsége, immár világszerte.
Olvass tovább...
Később, a Hugo Boss divatmárka kibővítette termékválasztékát parfümökkel, szemüvegekkel, sportos kiegészítőkkel és egyéb divatcikkeekkel és női ruházattal is. Ez pedig már az a luxuskategóriás Boss arculat, amit ma is ismerünk.
A cég ma is székhelye Metzingen városában található, és világszerte több mint 1300 üzlettel rendelkezik.
Nézz meg egy videót a Boss véres történetéről: