Vége: lekerül a Cápák között a képernyőről, és egy másik műsor is repül
Olvass tovább...
Balogh Péter megmondta a véleményét a vállalkozó hölgynek, aki kikérte magának a kritikát. Feszült helyzet alakult ki a Cápák között-ben.
Elérkeztünk az utolsó előtti adáshoz a Cápák között 5. évadában. Az üzleti showműsor történetében most először láthattunk olyat, hogy az egyik Cápa nem befektetési, hanem felvásárlási ajánlattal rukkolt elő. Lakatos Istvánnak ugyanis annyira megtetszett az online oktatást megreformáló rendszer, hogy hajlandó lett volna megvenni az egészet.
Olvass tovább...
A Redmenta sok tanulónak és tanárnak lehet ismerős. Ez az az ingyenes online feladatlapokat készítő rendszer, amely megkönnyíti a pedagógusok és a diákok munkáját. Eddig összesen 20 millió feladatlapot töltöttek ki, közel egy tucat országból. A fiatal vállalkozók egy új, előfizetős szisztémát dolgoztak ki, amellyel nemzetközi vizekre eveznének a termékkel. Ehhez kértek a Cápáktól 150 ezer eurót, 4 százalékért cserébe, amit Lakatos István ironikusan meg is jegyzett:
„nagyvonalúak vagytok”.
Azonban a pitch folyamán annyira meggyőzték a befektetőket, hogy klt Cápa azonnal beszállt volna kicsit magasabb tulajdonrészért, de Lakatos István még ennél is nagyvonalúbb volt. A nagyhal nem "exitre" játszik, ő a növekedésben hisz és a meghatározó jelenlétben, ezért ajánlatot tett a cég teljes felvásárlásra. Ilyen ajánlat az üzleti showműsor hazai történetében még nem hangzott el! A vállalkozók ezt visszautasították, majd Balogh Péterrel és Moldován Andrással is elkezdtek alkudozni a százalékokat illetően, végül nem fogadták el egyik ajánlatot sem.
Both Tímea felvidéki kozmetikus rengeteg termékkel találkozott karrierje során, de egyik sem tudta fenntartani azt a minőségi, egyúttal természetes szintet, amit szerinte a vendégei megérdemelnek. Ezért hozta létre a Herbsgarden Beauty kozmetikumfejlesztő- és gyártó vállalkozást, majd egy befektetővel közösen a termékeket forgalmazó céget is. Készítményei teljes értékű növényi olajokat és tudatosan összeállított prémiumkategóriás illóolajokat, kivonatokat tartalmaznak, amelyeknek tudományosan igazolt hatásuk van az anti-aging szegmensben. Azonban a 15 millió forintos befektetést csak a forgalmazó cégre kérte, a gyártó cégre nem. A Cápákat ez kissé felháborította, Balogh Petya szerint ez "nem fair", mert ők egy kvázi üres cégbe szállnának be.
Ezek után az angyalbefektető éles kritikát fogalmazott meg azzal, mikor azt mondta, hogy az ilyen kozmetikumokat "kutyulják". Ez mélységesen felháborította a vállalkozót, kikérte magának a beszólást:
„Lehet otthon kutyulni egy piskótatésztát, de egy kozmetikumot nem”
- reagált Tímea.
Nagy ipari csarnokok környezetbarát hűtési rendszereit dolgozta ki a Tetőhűtés csapata, akik a legnagyobb hűtési energiafelhasználók költségeit tudják 60-80 százalékkal csökkenteni. A saját szabadalmuk négyszer hatásosabb a piacon lévő versenytársakénál és ötödével olcsóbb a kivitelezése is. Felcsillant a Cápák szeme, amikor kiderült, hogy a vállalkozók sós vízzel is kísérleteznek, az ugyanis a cápák természetes közege. Azonban egy jövőbeli cégbe nem kívántak befektetni, ráadásul a Cápák egyöntetű véleménye szerint először a hazai piacon kell érvényesülni, utána tekintsenek külföldre.
Weeber István a szabadalom tulajdonosa és Juhász Péter Tibor 80 millió forintért érkeztek, Balogh Levente felajánlotta nekik, hogy az egyik csarnokának vezetőivel összehoz egy találkozót, ahol – ha sikerrel járnak – telepíthetik a rendszerüket. Lakatos István felajánlotta, ha egyelőre elfelejtik a külföldi terjeszkedést és itthon, a hazai csarnokok 10 százalékát le tudják hűteni, üzletelhetnek. 3 éves, 80 milliós hitelben állapodtak meg, amiért István 10 százalékban részesül a cégből. A vállalkozók örömmel fogadták el a hiteles ajánlatot.
Augusztini Krisztián szeretné megreformálni a szépségipart, többek között a fodrász-időpont foglalást. Ezért hozta létre a Salonhero nevű alkalmazást, ahová már több mint 3 ezer felhasználó regisztrált és ahol 300 szépségipari szolgáltató van jelen. Az alkalmazás megkönnyíti az időpontfoglalás mechanizmusát és könnyen található vele szabad fodrász, műkörmös vagy akár masszőr is. A fejlődéshez Krisztián 40 millió forintot kért a Cápáktól, Moldován András szerint viszont pont az egyediség nincs benne a vállalkozásban. Tomán Szabina tapasztalatai szerint a legtöbb szolgáltatónál már saját felületen, online foglalhatóak tetszőleges időpontok, így ez szükségtelen.
Végül egy Cápa sem szállt be ebbe, amit jól is tettek, hiszen bár Krisztián megvolt győződve arról, hogy ezzel feltalálta a spanyol viaszt, úgy látszik, nem járt utána, hogy létezik-e már ilyen online időpontfoglalási rendszer. Kettőt is találtunk hirtelen: a Salonic-ot és a Bwnet-et, szóval a fiatal, szószátyár vállalkozó olyan problémára próbált megoldást találni, amire már van.