Kamu dumával akarta megnyerni magának a Cápákat, de Tomán Szabina három kérdéssel lebuktatta.
Befektetési hullám söpört végig a Cápák között stúdiójában. Az RTL üzleti showműsorának legutóbbi adásában olyan magyar vállalkozók érkeztek, akiknek ajánlatai és vállalkozásai lenyűgözték a befektetőket, és gyakorlatilag egyetlen egy személy távozott üres kézzel.
Elsőként egy anya és fia járult a Cápák elé. Közel 30 éve a pályán lévő Dévényi Kathy és fia, Dévényi Máté most nem három kívánsággal érkeztek, csupán eggyel. Pitchüket azonban nem volt idejük végigmondani, Moldován András és Tomán Szabina azonnal lecsaptak rájuk. Egy saját gyártású kozmetikai termékcsaládot (LPSM Skincare) kívántak felfuttatni, ehhez 6 millió forintért 30%-ot kínáltak. Bár Lakatos István megpróbált egy „bőrt lehúzni” a vállalkozásról és 1 százalékkal alámenni az ajánlatnak, végül Moldován András sikerrel vitte vásárra saját bőrét és megnyerte Dévényi Tibi bácsi volt feleségének és fiának cégét.
Ezután érkezett a nagy problémamegoldó hírében álló Mercs Milán, aki egy árnyékolástechnikai, digitális fóliával állt a Cápák elé. A nagyhalak körbeúszták a vállalkozót, rengeteg kérdést tettek fel, amelyekre nem kaptak kristálytiszta válaszokat, ezért sorra kiszálltak és nem adtak ajánlatot a cég 50 százalékos tulajdonosának.
Pedig Milán még egy süket dumát is levágott a magyar üzletembereknek egy állítólagos amerikai, állami támogatásról, amit a Cápák nem hittek el. Végül aztán Tomán Szabina vitte be a kegyelemdöfést azzal, hogy leleplezte a vállalkozót. Milánnak ugyanis van egy csendestársa a cégben, aki szintén 50 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik, és nem is tudott róla, hogy eljött a Cápák között-be. Ez volt az a pont, amikor a megmaradt Cápák egymás után szálltak ki.
Magyar Attila - akit korábban a Keresztanyu, most pedig a Drága örökösök: A visszatérés színészeként láthatnak a nézők - most új oldalát mutatta meg. Párjával, Helyes Ginával és kolléganőjével, Korponay Zsófival együtt, a pandémia alatt egy kreatív, fejlesztő mesekönyvet és olyan játékokat készítettek, melyeket saját webshopjukban árulnak: ez az OkosMese.
Növekedni szeretnének és egy üzletember mentorálására volt szükségük, hogy ne a csak a játékok, hanem a vállalkozás is fejlődhessen. Balogh Petya szerint kiváló az ötlet, de nem tudta üzletileg értelmezni. Lakatos István viszont egy szimpatikus cél érdekében szállt be a vállalkozásba 7 millió forinttal, az üzlet egyharmadáért.
„Azért, hogy a gyerekek ne csak mobiltelefonnal játszanak”
- fogalmazott a magyar üzletember.
Ezek után a Cápák között talán legnagyobb üzleti csatáját láthattuk, ugyanis megérkezett a Diverzum két alapítója, Gyarmati Fanni és László Miklós, akik külföldi tanulmányaik során arra lettek figyelmesek, hogy a magyar diákok nem részesülnek annyi kedvezményben, mint külhoni társaik. Ezért hozták létre a Diverzumot, ahol nagy cégek kedvezményeket nyújtanak diákoknak.
2-2 százalékért 4-4 millió forintot Balogh Levente, Moldován András és Lakatos István, majd Balogh Petya és Tomán Szabina is felajánlott; azaz 10 százalékért 20 millió forint az összes Cápától. Balogh Petya azonban még egy, újabb ajánlattal élt: egyedül is megadja a 20 millió forintot, 8 százalékért, amire Lakatos István is ráúszott, ő ugyanezt az összeget 7,5 százalékos üzleti részesedéssel kínálta fel.
A fiatalok végül ellenajánlattal érkeztek, amit a Cápák nem fogadtak el, de Balogh Petya végső ajánlatára - 20 millió forintért 7 százalékos üzletrész és mentorálás - azonban igent mondtak, így a Cápák között történetének egyik legösszetettebb tárgyalásával zárult a pitch.
Végül, de nem utolsó sorban a harmadik évad egyik vállalkozója, Szűts Gergely tért vissza a stúdióba. Jó hírekkel és gazdasági teljesítménnyel a háta mögött újra kiállt a befektetők elé, hogy 12 millió forintból a Vilhemp a műanyag poharakat is eltüntesse a világból. Bár a számok nem teljesen győzték meg a Cápákat, mégis párosával tettek ajánlatot a környezettudatos biznisznek. Balogh Levente és Lakatos István 6-6 millióért 10-10 százalékkal, Balogh Petya és Tomán Szabina 6-6 millióért 7,5-7,5 százalékkal szálltak volna be a cégbe, mert meggyőzte őket, hogy a vállalkozás a kezdeti kudarc ellenére is sikeres tudott lenni. Ellenajánlatot követően a Cápák végül 6,5-6,5 százalékkal szálltak be.
Egyeüdl a sertésmogul nem akart ajánlatot tenni, Moldován András továbbra is kitartott amellett, hogy nem fektet be a komposztálható evőeszköz-biszniszbe.
„Nem, nem, soha nem!”
- zárta rövidre a sertésmogul.