promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
ByeAlex szerint ezt nagyon is neki köszönheti az X-Faktor

ByeAlex szerint ezt nagyon is neki köszönheti az X-Faktor

Borítókép:  RTL Klub play
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

ByeAlex örül neki, hogy egy bizonyos underground-vonal is lehetőséget kap az X-Faktorban.

Az idei X-Faktor körül van botrány dögivel, úgyhogy ha így nézzük, a mostani marketingje jobb, mint valaha. A mentorok is kitesznek magukért, ByeAlex főleg, aki szerint főleg neki köszönhető, hogy idén több rapper jelentkezett a műsorba.

Az egyik szombati adásban fejtette ki Alex a véleményét a rapperekről, hogy szerinte két típusú versenyző van ebben a műfajban: a telepi arcok és a kevésbé tartalmas, viszont vicces szövegekkel jövő fiatalok. Igen, bármennyire is negatív jelzőnek tűnik a telepi kifejezés, az egész mondatot elnézve viszont megállapíthatjuk, hogy itt éppenséggel bóknak számít.

„Ez a rapperség, ez így rám ragadt, de szeretem a műfajt.(…) És én voltam az első, aki az X-Faktortól idegen stílusokat, műfajokat elkezdte támogatni. Az egyik ilyen volt a rap,"

- foglalta össze a népszerű zenész, de ahhoz képest, hogy mennyire kisajátítja a rap műfajt, mégis gondolkodás nélkül az éneket választaná. Ez a napokban derült ki egy X-Faktor által feltöltött videóból a hivatalos Instagram oldalon.

Meg kell hagyni, az idei tehetségkutatóban tényleg nagyobb számban voltak rapperek, mint mondjuk az elmúlt három évben. Személy szerint azt kedvelem ebben a műfajban, hogy van története, hogy őszinte, hogy nem tudod másképpen csinálni, csak ha szívvel-lélekkel megnyílsz és azt mutatod meg, ami valójában vagy. Viszont ahogy Alex mondta,

„Én nem vagyok rapper, de ennek ellenére szeretem a műfajt. És szerintem ez egy nagy teljesítmény, hogy valami, ami eddig underground volt, az bekerül egy alapvetően mainstream műsorba, mint az X-Faktor."

Volt például egy 17 éves lány, Solyom Bernadett, aki azért jelentkezett az X-Faktorba, hogy leküzdje az irányú traumáját, hogy nem mer a közönségre nézni, mert amikor hatodikos korában fellépett többedmagával együtt a színpadra, a mikrofon elromlott, ő pedig nevető embereket látott a nézőtér soraiban. Volt egy 17 éves fiú, Boros Marcell, aki oxigénhiányosan született és a zenében találta meg a menedéket, mert rengetegen bántották őt és sehol nem találta igazán meg a helyét. Eddig. Viszont az X-Faktor oldalán, amikor kitették Marcell videóját, csakúgy íródtak a kommentek és mindegyik hozzászóló pozitívan nyilvánult meg róla. Van, amikor az emberség igenis győz.

Sok cikk íródik arról, és pár YouTuber is megnyilvánult az ügyben, miszerint a tehetségkutatók már rég nem csak a tehetségek felkutatásáról szólnak, hanem valami szórakoztatógépezetként, de ha közben meghallgatod a fentebb említett két 17 éves versenyzőt, rádöbbensz, hogy dehogynem: nem csak a szívük van a helyén, meg a tisztaságuk, hanem a hangjuk is.

De az emberek többsége eleve hajlamos arra, főleg ismerve a kereskedelmi csatornákat, hogy ítéletet mondjanak úgy a dolgokról, hogy közben letagadják azt is, hogy az X-Faktort például néznék. Mert mindenkinek van véleménye a tehetségkutatókról, és mindenki tudja az elejétől kezdve az utolsó képkockáig az adott adást, mégis ebből a 80%-a azt mondja, hogy „nem tudom, igazából nem is nézem." Miért nem tudjuk felvállalni azt, amit csinálunk?

Hajlamosak vagyunk azt mondani, hogy a tehetségkutató már rég nem a tehetségről szól, és az viszi valamire, aki valakinek a valakije vagy épp hátrányos helyzetű. És aki egyig kategóriába sincs benne, azt addig elemezzük, amíg rá nem tudjuk húzni, hogy „aha, na tudtam! Ezért lettél sikeres!"

De ott volt Szolnoki Zoltán - Goore is, akinek 2020-ban már volt egy közös zenéje Puskás Péterrel a Gold Recordsnál. És nem ő az egyetlen, aki már ezer éve a hiphop szakmában van benne, most idén mégis megpróbálta az X-Faktort: ott van Lakatos László Knozah B, D-Fress, vagy épp Ghost x Bro, akik még be se mentek a válogatáson a mentorok elé és ByeAlex már rögvest felismerte, hogy „te vagy a Eki-eki bőrdzseki-srác?" Voltak visszatérő botrányhősök is, mint például László Tamás - ElTé, aki először bocsánatot kért a régebbi viselkedéséért Puskáséktól, majd igenes produkcióval tovább is jutott a Táborba.

A showra mindig szükség van, nem igaz?

Őket erősítette még Gazdag Máté, vagy az Isky & Szkym duó, akiknél az egyik fiú az Aradszky László unokája, aki egyébként így emlékezett meg a nagypapájáról,

„Ugyan nem találkoztunk minden nap, mert mindig fellépésről-fellépésre sietett, de amikor együtt tudtunk lenni, azok nagyon tartalmas napok voltak. Tőle kaptam első pianínómat is."

A versenyzők között volt még a Dinero x Destino is, ők például onnan is ismerősek lehetnek, hogy 2019-ben megjelent a „Húzok rá" című daluk Deshel. Igen, azzal a Deshel, aki most Azahriahval lép fel. Egyébként ezt a számot vitték el a tehetségkutatóba Dineroék is, csak kicsit átírták Desh részét: lehet, hogy nem sikerült nekik a Mentorházba jutni, ahogy múlthét szombaton láthattuk, de egészen biztos ugyanúgy a szakmában maradnak.

Ha tényleg ByeAlexnek köszönhető, hogy ennyi rapper versenyző volt most az adásban, akkor a marketingesek remélem visznek neki egy vodkát legalább, mert látszólag a rapperek tartják fent az X-Faktort idén.

Ahogy a TV-be kerültek az adások, onnantól kezdve minden második idei versenyző csakúgy dobja ki az újonnan elkészült videoklipjeit vagy demoit... és most nem csak a Gold Recordsról van szó, mert a rapperek nem szerződtek - még - le a kiadónál, mégis aktívabbak mindenki másnál. Például a két Táborba jutott rapper is összeállt:

De vajon meddig lesznek kitartóak? Vajon meddig tudják kihasználni a hypeot, és kik lesznek azok, akik fent is maradnak a hullámon? S vajon a jövőhét szombati adás után mi lesz a következő X-Faktor botrány? Vajon mi számít jobban: az egyén karaktere, a hangja, vagy a szórakoztatás? Esetleg minden egyszerre?