promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Zámbó Jimmy szelleme sosem nyugodhat, Azahriah kipécézte

Zámbó Jimmy szelleme sosem nyugodhat, Azahriah kipécézte

Borítókép:  Profimedia
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

Az egész toi toi-botrány csak egy jól irányzott marketingfogás?

Akkor jó egy dalszöveg, akkor működik egy zene, ha mindent belead magából az előadó. Ha lemeztelenedik, ha önazonos, ha őszinte, ha meg meri mutatni a szövegein keresztül, hogy ki is ő valójában. Bármi képes inspirálni az embert, csak a kivitelezés nem mindegy.

Amikor 2016. április 23-án Beyonce kiadta hatodik albumát, a Lemonade-et, ott minden dalszövegben utalt arra, hogy a férje, Jay-Z megcsalta. Hónapokkal később kijött maga a férj 4:44 címre hallgató albuma, amin négy számot is szánt arra, hogy beismerje a megcsalást, illetve hogy bocsánatot kérjen Beyoncétól azért, hogy egy semmitmondó kaland miatt képes lett volna tönkretenni a közös életüket. A két album megjelenését világraszóló botrány előzte meg, a sajtó szüntelenül róluk beszélt: vajon együtt marad az álompár?

Most 2022-et írunk. Azahriah megcsalja a barátnőjét a Szolnoki Palacsintafesztiválon egy toi toi vécé mögött, majd másnap sírva vallja be Instagramon egy LIVE közben az egészet. Szenved és harcol, hogy a barátnője megbocsásson neki és ne hagyja el. A sajtó felkapja a történetet. Közben a rajongólány egymás után adja az interjúkat, miután kiszivárgott egy Instagram-bejegyzése, amiben bevallotta, hogy ő volt az, aki szexelt az énekessel a koncert után. Azahriah pedig hol egy koncertje közben szól be az alkalmi szexpartnerének az egyik dalának szövegében, miszerint „Ha tisztán iszom, a 10/2-es gádzsit is megb*szom", hol pedig a barátnőjének üzen az új dalával, hogy megköszönje, mennyire hálás a megbocsátásáért.

Egyik esetben sem történt végleges szakítás, a PR értékük azonban még magasabb lett.

Ha már PR és marketing: A backstage-ben létrejött szexuális együttlétből és megcsalásból a végére karrierszárnyalás lett. Azahriah szeptember elején jött ki a legújabb klipjével és dalával, ami egy Zámbó Jimmy-feldolgozás, az „Egy jó asszony mindent megbocsájt." Véletlen lenne, hogy pont erre esett a választás? És vajon tényleg mindent meg kell bocsátania egy nőnek? Ez a szám – ha jobban belegondol az ember – nem a sztereotípiákat erősíti épp? Azt a sztereotípiát a nőkkel szemben, hogy bármit csinál is a párja, tűrje el, nyeljen egy nagyot és bocsásson meg?

Azt a sztereotípiát, amiben a nőnek hallgatnia kell, bólogatnia, és mindig ott lenni a másik mellett, hiszen „egy jó asszony mindig megbocsájt nekem, most is megbocsájt nekem." De fordított helyzetben mit csinálna Azahriah? Mit csinálnának a rajongók, vagy épp a sajtó, ha a barátnő csalta volna meg ilyen módon az énekest? Akkor is lenne kiállás és üvöltözés, hogy nem Luna a hibás?

A klip operatőrei egy fekete-fehér, jól megkomponált és összerakott anyagot hoztak létre. Érzelmet közvetít, történetet mesél el, játszik a hallgatókkal. Hallgatod a szöveget, és rögvest asszociálsz a toi toi-botrányra, hogy biztos Azahriah így köszöni meg a barátnőjének, amiért nem hagyta el. Jobb reklámot elképzelni sem lehetett volna ehhez a dalhoz.

Majka és Curtisnél a kábitószer, Azahriahnál a megcsalás, G.w.M-nél a helyesírás... Mi és kinél lesz a következő botrány, hogy kicsit felpezsdítse a zenei karrierjét?