A gyilkos járat egy brutálisan véres, brutálisan vicces akciódömping parádés sztárszereposztással, ami után Thomas, a gőzmozdony-rajongó leszel. Kritika.
David Leitch 39 éves volt, mikor Chad Stahelski-vel együtt megcsinálták a John Wick első felvonását. Ugyan Leitch neve nem került fel a stáblistára alkotótársa mellé, mégis ez volt az a film, ami elindította a karrierjét, amit aztán később az Atomszőke, a Deadpool 2. része, és a Halálos iramban spin-offja, a Hobbs és Shaw követett. Akik követik David Leitch munkásságát, tudják róla, hogy a kaszkadőrből lett rendező ugyan kiválóan ért az akcióhoz, de a történetmeséléshez és a feszültségteremtéshez már annál kevésbé. Ennek ellenére mégis valamit igen jól csinál, mert legújabb produkciójához olyan sztárgárdát verbuvált össze, hogy azt még az MCU és a DC is megirigyelné.
A gyilkos járat egy száguldó vonaton játszódik, ahol a Brad Pitt által alakított peches Katicának meg kell szereznie egy aktatáskát. Katica felszáll, egyszerű, tiszta munkára számít, és rájön, mennyire kellemetlen, ha nincs kiszállás. Mert a vonaton vannak még néhányan, akik vagy a táskával, vagy vele, vagy valami egészen mással akarnak valamit, ami őrült, kiszámíthatatlan és kegyetlen. Bérgyilkosok, bosszúállók, simlisek és rablók küzdenek egymással a japán szupervonaton, ahonnan úgy tűnik, nincs kiszállás.
(Fotó: Profimedia)
Brad Pitt, Sandra Bullock, Joey King (A csókfülke), Zazie Beetz (Deadpool 2.), Aaron Taylor-Johnson (Ha/Ver), Michael Shannon (Az acélember), Logan Lerman (A három testőr), Hiroyuki Sanada (Az utolsó szamuráj), Brian Tyree Henry (Örökkévalók) ... hogy tényleg csak azokat a színészeket említsem, akik a film IMDb-oldalán is be vannak jegyezve (persze számítani kell több sztárcameóra is - a szerk.). David Leitch gyakorlatilag Hollywood apraja-nagyját belerángatta ebbe a projektbe, hogy aztán belevigye őket egy őrült, véres kalandba egy gyilkos járaton.
A film eredetileg egy erőszakos akciófilm lett volna, amit Antoine Fuqua producer készített, de aztán a fejlesztési folyamat során vígjáték lett belőle; 2020 nyarán jelentették be, hogy A gyilkos járat Kōtarō Isaka regénye alapján készül, David Leitch rendezésében. A mezei akciófilmek mellett az akció-vígjátékoknak is komoly rajongótáboruk van, és a Hobbs és Shaw, valamint a Deadpool 2. sikere után egyértelműen látszott, hogy Leitch nagyon is érti és élvezi ezt a műfajt. Jó ötlet volt egy olyan rendezőt tenni A gyilkos járat élére, aki az akciók világában tudja kiélni magát, és a végeredményt látva kijelenthetjük, hogy ez a film David Leitch száguldó játszótere, ami egy másodpercre sem lassít le.
(Fotó: Profimedia)
A gyilkos járat két órán keresztül pörgeti az akciót, és kizárólag akkor tart szünetet, amikor a vonat is egy percre megáll egy-egy állomásnál. Eleinte úgy tűnhet, mintha Leitch és a forgatókönyvet jegyző Zak Olkewicz azt sem tudná, mit akarnak elmesélni a nézőnek - folyamatosan ugrálunk az időben és a helyszínek között kisebbet-nagyobbat, előjönnek teljesen random szereplők, akik valamiért rátámadnak valamelyik főszereplőre, ráadásul minden 5. percben azt kell hallgatnunk, hogy a Thomas, a gőzmozdony mit tanított nekünk az emberségről, és hogy miért a dízelek a legnagyobb rohadékok a világon -, de aztán a folyamatosan, valamilyen csavart tartogató történet minden egyes darabkája szépen lassan a helyére kerül.
A gyilkos járat egy hamisítatlan, sztárparádés bosszúsztori, egy brutálisan véres, brutálisan vicces alkotás, ami megfelelő arányban adagolja az akciót és a vígjáték elemeket, éppen ezért tudja annyira kikapcsolni és elszórakoztatni a nézőt. Ha hagyjuk, hogy elkapjon a lendülete, akkor két órán keresztül nem hagyja, hogy leszálljunk róla, és a végén nem fogjuk megbánni, hogy jegyet váltottunk rá. Akik szeretik a laza, merész filmeket, amelyek mernek nagypofájúak lenni, miközben saját vérükben fuldokolva röhögnek az arcunkba, azok biztos nem fognak csalódni az idei nyár egyik legparádésabb produkciójában.