Csak a mellékszereplők ruháiért a világ legnevesebb kosztüm zsenijei felelősek, a főszereplők – egyenként – ezer darabos ruhatárán pedig két szabó és öt vágó dolgozott hónapokig.
A Netflix sosem a spórolásról volt híres, gondolj csak a The Crown című sorozatára, melynek 13 millió dolláros gyártási költsége van – epizódonként. Legújabb aranytojást tojó tyúkja, a Bridgerton pedig szintén nem tartozik az alacsony költségvetésű kategóriába. Bár tény, hogy Julie Andrews (Lady Whistledown hangja) az egyetlen A-listás sztár, így legalább a színészeken spórolhattak, ha már semmi máson nem akartak. És ezt tekintsük befektetésnek a streaming platform részéről, tekintve, hogy a Variety információi szerint 63 millió háztartásban döntöttek úgy, hogy megmártóznak a színes-szagos Regency-pornóban a premiert követő néhány napban.
Forrás: Netflix
Luxussal felruházva
A sorozat 8 epizódja 10 báljelenetet tartalmaz, és nyilván senki nem gondolta komolyan, hogy a karakterek kétszer sütik majd el ugyanazt a kosztümöt. Ezt egyébként Ellen Mirojnick kosztüm dizájner garantálta a sorozat visszafogott 7500 ruhadarabjával.
Csak a főszereplő Daphne Bridgertont megformáló Phoebe Dynevor 104 alkalommal öltözött át a produkció forgatása során, a szintén központi szereplőkhöz pedig hozzávetőleg 1000 ruhadarab tartozott a köpenytől kezdve az alsóneműig.
A vezető dizájner csapata 5 vágót és 2 szabót kért fel a jelmezek elkészítésére, hogy a fontosabb karakterek által viselt kreációk egyedinek és nagyszabásúnak hassanak. Míg a mellékszereplőket olyan cégek öltöztették, mint a brit Angel Costume Company, a spanyol Peris Costume Company vagy az olasz Tirelli Costumi. Az így felhalmozott állománynak, valamint a csapat által készített kosztümöknek természetesen külön jelmezház dukált a kreációk tárolásához.
Forrás: Netflix
Magasan high fashion
Ha a sorozat dizájner csapata megmarad a Regency korszak ennél jóval visszafogottabb eleganciájánál, valószínűleg közel sem kaptunk volna ennyire friss és csillogó hatást. Vagyis az elrugaszkodott és sokszor extravagáns megoldások legalább annyira a koncepció részei voltak, mint a fehérre meszelt mese elvetése. Így játszhatták fekete színészek az olyan karaktereket, mint Charlotte királynő (Golda Rosheuvel), Hastings hercege (Regé-Jean Page) vagy Lady Danbury (Adjoa Andoh).
„Növeltük a csillogást, több színt használtunk és túlzásba vittük a díszítést. Olyan csavarokat építettünk be, melyek inkább a mai nézőponttal vannak összefügésben.”
– mesélte Mirojnick a Harper's Bazaarnak.
Vagyis a sorozat divat interpretációja inkább azzal játszott, hogyan festene egy 1810-ben viselt ruha 2020-ban, gondoljunk a Featherington família virágos printjeire a rózsaszín, sárga vagy narancs alapokon.
A szemtelen villantások és integető dekoltázsok mögött pedig Mr. Pearl fűzőgyártó áll, igaz, a színészek által viselt darabok annyiban megengedőbbek és „kényelmesebbek” voltak, hogy csak a bordarészt fogták össze, a derekat már nem.
Forrás: Netflix
Itt minden arany, ami fénylik!
A Bridgerton az ékszerek terén sem volt hajlandó kamuzni vagy gagyi kompromisszumokat kötni. Daphne fehéraranyból készült gyémántnyaklánca például 3.8 millió euróba kerül, ennél jóval visszafogottabb, aprócska gyöngyből készült nyaklánca 660 ezer eurót ér, míg a királynő tiarája 5.5 millió euróba fáj. De a néhány másodpercig látható, ugyancsak a királynő által viselt gyémánt nyakék ára 3.3 millió euró, és rubinfülbevalói 7.7 millió euróba kerülnek.
A forintban átszámolva milliárdot (vagy milliárdokat) érő darabok olasz, New York-i és brit tervezők, valamint Lorenzo Mancianti ékszertervező munkáját dicsérik. A tiarák Olaszországból és az Egyesült Királyságból származnak, a diadém pedig eredetileg a Swarovski Archívum része.
Forrás: Netflix